Nytårsfortsæt?

søndag den 2. januar 2011

Når det kommer til nytårsfortsætter så er jeg lidt skepsis. Jeg tror ikke helt på dem, og vil hellere gøre nogle ting fordi jeg har lyst til det og ikke fordi man skal lave nytårsfortsæt ved nytår.

Når det handler om bøger, så havde jeg sidste år sat mig det mål at jeg skulle læse én bog om ugen, i alt 52 bøger. Det nåede jeg. Det blev til 57 bøger på et år, hvilket jeg synes er okay klaret. I år vil jeg ikke sætte noget antal på hvor mange bøger jeg skal læse, for jeg har på fornemmelsen at det bliver et travt år, men meget at læse på studiet, så jeg vil koncentrere mig om det når det er nødvendigt.

Sidste år lykkedes det mig for første gang at læse en bog helt færdig på engelsk. Den blev derefter fulgt af en mere. Jeg er ret stolt over at det lykkedes at komme igennem dem, og nu har jeg fået mod til at kaste mig ud i flere bøger på engelsk. Det kunne være fedt at nå op på 12 bøger, én bog om måneden, men nu må jeg se hvordan det går.

I år har jeg indtil videre de her på listen over bøger jeg gerne vil læse på engelsk:
  • The name of the wind by Patrick Rothfuss
  • The wise man's fear by Patrick Rothfuss (når den engang udkommer og hvis jeg synes om den første)
  • The Resistance by Gemma Mallay
  • The Legacy by Gemma Mallay

Jeg overvejer også om jeg skal læse Maria V. Snyders bøger: Storm Glass, Sea Glass og Spy Glass. Er der nogen der kender dem?
 
I må meget gerne komme med forslag til hvilke bøger der burde læses på engelsk.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar