Bookshelf Tour 2014 #6

onsdag den 24. september 2014

Vi er nu kommet til næstesidste del af rundvisningen. Den første hylder er min show-hylde. Her står yndlingsserien sammen med en sækkestol hvor min Kindle slænger sig når jeg ikke bruger den.



Hylde 11:


Fra venstre mod højre (link fører til min anmeldelse af bogen):
  • BookSeat med min Kindle (og her gennemgår jeg altså ikke hvad der ligger på den, for så bliver det lidt for omfattende det her)

Hylde 12:


Fra venstre mod højre (link fører til min anmeldelse af bogen):
  • Diverse små Troldepusbøger (14 i alt, men de er også med i samleudgaverne til højre for, så jeg tæller dem ikke med som bøger i denne optælling)
  • Troldepus 1-10 af  Dines Skafte Jespersen
  • Troldepus 11-20 af  Dines Skafte Jespersen
  • Troldepus 21-30 af  Dines Skafte Jespersen
  • Troldepus 31-41 af  Dines Skafte Jespersen
  • Bogen om Emil fra Lønneberg af Astrid Lindgren
  • Bogen om Pippi Langstrømpe af Astrid Lindgren
  • Bogen om Børnene i Bulderby af Astrid Lindgren
  • Mio min Mio af Astrid Lindgren
  • Junglebogen af Rudyard Kipling
  • Danske Heltesagn
  • Danske Folkeeventyr

Hylde 13:


Den trettende hylde her indeholder ikke rigtigt nogen bøger. Jeg har taget gammel bog fra et biblioteksudslag som jeg ikke rigtigt brugte alligevel og foldet alle siderne. Meningen er at den skal huse mine bogmærker så de ikke bliver væk.Lige nu er der kun to stk. i for jeg kan simpelt hen ikke huske hvor jeg lagde mine bogmærker hen da vi pakkede sammen i Aalborg. Forhåbentligt dukker de op på et tidspunkt.

Bemærkninger/Statistik:

De er tre hylder har tilsammen 20 bøger, hvoraf halvdelen (10) er ulæste. Der er tale om samlede udgaver af Troldepus og Astrid Lindgren bøger, så jeg ved ikke om jeg sætter mig ned og læser dem fra ende til anden. De blev købt fordi jeg har gode minde med begge forfatterskaber og gerne vil kunne give dem videre på et tidspunkt.

I alt giver det mig 206 bøger (65½ ulæste) + 3 opslags/guidebøger + 1 kindle

3 kommentarer :

  1. Jeg elsker at din Kindle har en sækkestol! Det er fandeme sejt :D
    Og så vil jeg gerne vide hvordan du har foldet bogen, for det er dælme en smart måde at opbevare bogmærker på! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte min kindle skulle forkæles lidt og få lov til at brede sig. Jeg tror dog at den på et tidspunkt flytter ind i soveværelset med sækkestol og det hele. Når den står ved siden af sengen vil jeg altid have læsestof i nærheden når jeg ikke kan sove om aftenen og så fungerer kindle bare super godt lige der, fordi jeg ikke behøver tænde andet lys.

      Den foldede bog har jeg bare taget og foldet alle sider ind i midten. Jeg var ikke lige så kreativ, så valgte den lette løsning. Jeg har også fundet mine bogmærker, så de er flyttet ind og det fungerer ret godt for mig.

      Slet
  2. Sikke en super smart ide til en bogmærkeholder!!

    SvarSlet