Harry Potter and the Sorcerers Stone af J. K. Rowling

onsdag den 28. maj 2014




Harry Potter
and the Sorceres Stone

Serie: Harry Potter 1

J. K. Rowling

309 sider

Scolastic - 2013
Org. udgivet i 1997


Harry Potter er en af de bøger der er anmeldt et utal af gangen og der er snart ikke noget menneske på denne jord der ikke ved hvad den handler om. Derfor vil jeg ikke komme ret meget ind på handlingen her, men blot nøjes med et citat fra bagsiden og skrive lidt om min oplevelse af at læse den på engelsk.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It does not do to dwell on dreams and forget to live, remember that"
- Albus Dumbledore
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har aldrig været den helt store Harry Potter fan.  Da bøgerne udkom nægtede jeg at læse dem, fordi alle andre læste dem. Jeg må dog indrømme at historien lokkede mig til, da min mor læste den højt for min søster. Eftersom jeg ikke havde hørt det hele måtte jeg jo læse den selv, og så kom jeg i gang. Jeg har altid synes at Harry Potter bøgerne var gode, men aldrig så overdrevet at jeg har genlæst bøgerne flere gange. Sidste år fik jeg dog en enorm lyst til at genlæse bøgerne og forsøge mig med dem på engelsk.

Harry Potter and the Sorcerers Stone er ligeså hyggelig og god som jeg husker den. Under læsningen var jeg overrasket over hvor mange af replikkerne jeg kunne genkende fra filmen. Eftersom jeg har set filmen flere gange lagde jeg også specielt mærke til steder hvor bogen adskiller sig fra filmen. Ændringerne er ikke enorme her i første bog, men alligevel store nok til at jeg lagde mærke til dem.

Jeg synes ikke at den var svær at læse på engelsk, så jeg glæder mig til at genopleve resten af Harrys eventyr når jeg læser videre.

Forsiderne er desuden fantastiske på disse 15 års jubilæumsudgaver og jeg kan nogle gange tage mig selv i at sidde og beundre Hogwarts der træder frem på bøgerne rygge når de alle står sammen.  

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar