Filmens Dina er blevet afsløret

fredag den 9. maj 2014

Siden januar her jeg på facebook og instagram fulgt optagelserne til Skammerens Datter. Indtil videre har filmens hovedrolleindehavere været hemmelige - indtil i dag. I dag er det nemlig blevet afsløret hvem der skal spille Dina og Rose i filmen.

Dina (foto: Nepenthe Film)
Dina skal spilles af den 12-årige pige Rebecca Emilie Sattrup. Jeg synes umiddelbart at det set meget godt ud, men jeg har svært ved at vurdere hende i rollen før jeg ser hele filmen tror jeg. Skammerens Datter er jo en bog der har en helt speciel plads i mit hjerte. Den åbnede mine øjne for bøgerne fantastiske verden og vil nok altid være blandt yndlingsbøgerne. Derfor er det ekstra spændende at se den bliver forvandlet til film og se andres fortolkninger af den. Jeg så Østre Gasværks teaterversioner og elskerede dem, så jeg håber at jeg også vil elsker filmen. For mig betyder det måske ikke så meget om alle personer ligner det jeg havde forestillet mig på en prik, når blot historien og personlighed er bevaret. Det er jo dem jeg synes er så fantastisk.

Rosa skal spilles af 13-årige Petra Maria Scott Nielsen. Hun ligner ikke umiddelbart min Rosa. Jeg har en ide om at Rosa har rødt hår, men om det rent faktisk kommer fra bogen, eller om jeg er blevet påvirket af teaterstykket ved jeg ikke. Jeg synes billedet vise en ret trist version af Rosa. Jeg håber at hun i filmen er lidt mere stædig og vild. 

Rosa og Dina (foto: Nepenthe Film)
I kan læse hele afsløringen her: Ekstrabladet.dk

2 kommentarer :

  1. Det er godt nok længe siden jeg har læst Skammerens datter! Jeg tror oven i købet kun jeg har læst den første. Måske skulle det være et af mine næste læseprojeter. Tak for inspiration:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt nok læst den mange gange, så jeg kan helt bestemt anbefale dig at læse hele serien. Særligt 3. bog synes jeg er dejlig.

      Slet