Sneak Peak på Skammerens Datter 2

onsdag den 25. september 2013

Her i efteråret opfører Østre Gavsværk Teater Skammerens Datter 2. Sidste år spillede de 1'eren og følger nu op med en 2'er der samler de sidste tre bøger til en samlet forestilling. Da jeg sidste år hørte at de ville lave en toer, blev jeg utroligt glad, men samtidig også lidt trist da det viste sig at de ville samle de sidste 3 bøger i én forestilling. Jeg kunne nemlig ikke helt forestille mig at der blev plads til Dinas far Sezaun og jeg ville elske at se ham og hans sortemester-fløjte. 3. bog i skammer-serien handler i høj grad om Sezaun og historien er lidt et sidespor når det kommer til at bekæmpe Drakan. Derfor troede jeg ikke at der var plads til ham. De seneste videoer fra Østre Gasværk Teater har dog ændret en del.

Den seneste video er sangen "Hvorfor lige nu?", og ja I kan jo selv hører hvorfor jeg kommer til at tænke på Dinas far, Sezaun, når jeg hører den:



Den anden video der blev lagt op for noget der efterhånden er lang tid siden er en video der fortæller lidt om hvordan søslangen bliver skabt. Søslangen er også med til at underbygge at Sezaun alligevel kommer med for det er i tredje bog at Dina konfronteres med søslangen Ormen.



Jeg glæder mig helt vildt til at se teaterstykket selvom jeg skal vente indtil 21. december. Til gengæld får jeg lov til at opleve hele historien på én gang. Jeg skal nemlig se Skammerens Datter 1 først for derefter at se Skammerens Datter 2.

Er der nogen af jer der skal se stykket? Og glæder I jer ligeså meget som mig?

2 kommentarer :

  1. Jeg skal se stykket (mener det er i slutningen af oktober), og jeg glæder mig SÅ meget! Jeg så 1'eren sidste år og var ret betaget af flere af sangene samt måden de brugte scenen på.

    Mvh. Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu har "Hvorfor lige nu?" spillet en del gange på min computer idag. Glæder mig kun mere og mere for hver gang jeg hører den.

      Slet