Ny serie fra John Flanagan

tirsdag den 17. maj 2011

Indtil nu har jeg ikke gjort meget for at fortælle om nye bøger og udgivelser her på bloggen. Jeg synes ikke at det er det jeg har lyst til at skrive om. Jeg vil hellere skrive om mine egne oplevelser med bøger og mit eget liv generelt. Dog er der en enkelt nyhed her som jeg gerne vil dele med alle jer andre. Nogle af jer ved måske at der har været snak om en ny serie fra John Flanagan og at den skulle foregå med udgangspunkt i Skandia, samme verden som Skyggens Lærling.

Nu er der lidt mere konkret om serien, som jeg blev gjort opmærksom på af en af de andre brugere på Boggnasker.dk. Nu har jeg selv siddet og søgt lidt på det og vil nu dele det med jer.

  • John Flanagans nye serie går under navnet: "The Brotherband Trilogy"
  • Den første bog i serien har titlen: "The Outcasts" og udkommer i følge det australske forlag i oktober 2011
  • Den anden bog udkommer maj 2012
  • Den tredje bog udkommer oktober 2013
På Goodreads står der om den første bog:
"First in a nautical spinoff trilogy from the Ranger’s Apprentice books. 
They are outcasts. Hal, Stig, and the others - they are the boys the others want no part of. Skandians, as any reader of Ranger's Apprentice could tell you, are known for their size and strength. Not these boys. Yet that doesn't mean they don't have skills. And courage - which they will need every ounce of to do battle at sea against the other bands, the Wolves and the Sharks, in the ultimate race. The icy waters make for a treacherous playing field . . . especially when not everyone thinks of it as playing. 
John Flanagan, author of the international phenomenon Ranger's Apprentice, creates a new cast of characters to populate his world of Skandians and Araluens, a world millions of young readers around the world have come to know and admire. Full of seafaring adventures and epic battles, Book 1 of The Brotherband Chronicles is sure to thrill readers of Ranger's Apprentice while enticing a whole new generation just now discovering the books."


Derudover er der også godt nyt om Rangers Apprentice 11. Den udkommer i november 2011 i følge det australske forlag og vil have titlen: "The Lost Stories"
Det vil være en samling af flere små historier der dækker perioden fra første bog og frem til tiende bog. Det er små historier der vil give svar på de uopklarede spørgsmål som man som læser måske har haft mens man læste bøgerne. Det kan f.eks. være hvad der sker med en rangerhest når den bliver for gammel til at være i tjenesten eller om Halt virkelig fortalte den rigtige historie om hvordan hans forældre døde?

Jeg glæder mig meget til at læse de nye bøger fra John Flanagan, både fortsættelsen af Skyggens lærling og den nye serie. Nu er der kun at vente på udgivelsen og på at de danske forlag oversætter den, hvis ikke det ender med at den nye serie skal læses på originalsproget.

Mine oplysninger har jeg bl.a. fra forlaget Random House Australia og en publikation om deres udgivelser i 2011. Læs side 16 og 17 for at læse om Flanagans bøger.

3 kommentarer :

  1. Det er gode nyheder - jeg holder meget af SL-serien, hvor jeg har hørt de seks første på lydbog. Jeg ved dog ikke, hvornår de næste i serien bliver indlæst, så nu overgiver jeg mig snart og nupper den i god, gammeldags papirform ;-)

    SvarSlet
  2. Det bliver rigtigt godt. Jeg har læst alle 10 bøger i Skyggens Lærling og kommer nok til at tage et smut forbi boghandelen lige efter den 11. er udkommet.

    Ellers spændende blog du har dig.

    SvarSlet
  3. Tusind tak og i lige måde! Kan se at du har skrevet om flere bøger, som jeg har skrevet på min 'must read'-liste gennem de seneste måneder, så jeg må nok hellere læse flere af dine ældre indlæg efter mere inspiration. Ikke at min liste er kort i forvejen - synes efterhånden at der er så mange bøger, jeg gerne vil læse :-D

    SvarSlet