Bookshelf Tour 2014 #1

onsdag den 27. august 2014

Så starter rundvisningen på min bogreol. Jeg har valgt kun at vise jer rundt på de to midterste reoler. I får omkring 2 hylder pr. gang efter planen på billedet. Bøgerne øverst på den højre reol er min kærestes. Hvis I er interesserede i hvilke bøger han læser, må I sige til, så skal jeg med glæde vise dem frem. (Hint: primært bøger om soldater og udeliv).


De to hylder jeg viser frem denne gang indeholder danske oversættelser af udenlandske forfattere. Primært fantasy (ligesom de fleste andre hylder). Den første hylde er næsten allesammen paperback og på den anden hylde reagerer hardback-bøgerne.

Hylde 1:


Fra venstre mod højre (link fører til min anmeldelse af bogen):

  • Hobbitten af J. R. R. Tolkien
  • Eventyret om Ringen af J. R. R. Tolkien (Ringenes Herre 1)
  • De to Tårne af J. R. R. Tolkien (Ringenes Herre 2)
  • Kongen vender tilbage af J. R. R. Tolkien (Ringenes Herre 3)


Hylde 2:


Fra venstre mod højre (link fører til min anmeldelse af bogen):

  • Den Komplette Guide til Galaksen af Dougles Adams (samlet udgave med alle 5 bøger - de to første er læst)
  • Det Gyldne Kompas af Philip Pullman (Det Gyldne Kompas 1)
  • Skyggernes Kniv af Philip Pullman (Det Gyldne Kompas 2)
  • Ravkikkerten af Philip Pullman (Det Gyldne Kompas 3)
  • Sabriel af Garth Nix (Abhorsen 1)
  • Lirael af Garth Nix (Abhorsen 2)
  • Abhorsen af Garth Nix (Abhorsen 3)
  • Forfatningen af Gemma Malley (The Declaration 1)
  • The Resistance af Gemma Malley (The Declaration 2)  --> eneste udtagelse hvor mine danske og engelske bøger er blandet sammen, men hvad gør man ikke for at holde en serie samlet :)
  • Will O'Phillie og Lord Falconbridges historie by Ross Kolby

Bemærkninger/Statistik:

På disse to hylder har jeg i alt 47 bøger, hvoraf 6½ er ulæste

2 kommentarer :

  1. Total udenfor emnet, men .... PINGVIN! Hvor er den sød. :D

    Nu var det kun en uge før jeg får mine egne reoler og kan få en fiiiiin væg med masser af bøger - Glæder mig helt sindssyg, og har lovet mig selv endelig at få lavet sådan en bookshelf-tour, når det nu faktisk kan lade sig gøre rigtigt. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også den pingvin. Vi har snart fået anskaffet os en hel zoologisk have af dørstoppere. 2 pingviner, en løve, en spækhugger, og et dyr som vi er blevet enige om er en krydsning mellem en elefant og en myresluger.

      Det bliver også virkeligt rart for dig at få de reoler. Jeg har faktisk også i lang tid overvejet at lave denne bookshelf tour, men har hele tiden udskudt det fordi jeg vidste vi skulle flytte og at bøgerne derfor ville komme til at stå meget mere overskueligt (i hvert fald i et stykke tid).

      Slet