August 2014

søndag den 31. august 2014

August er forsvundet med diverse ledighedsaktiviteter, nye møbler og familiehygge.

Miniforløb hos a-kassen
Jeg er medlem af Akedemikernes og eftersom alt det her med jobsøgning er ret nyt for mig tænke jeg at det var en god ide at styrke min skriftlige præsentation. Derfor tilmeldte jeg mig et miniforløb der bød på kompetenceafklaring, jobsøgningstrategi og gode råd til både CV og ansøgninger. Jeg synes det er virkeligt svært at sætte ord på mine egne kompetencer - og især de personlige af slagsen. Jeg har bliver hurtigt alt for beskeden og det gør at jeg har ret svært ved at se mine egne kompetencer (at en bestemt opgave lykkedes skyldes jo ikke noget jeg har gjort, vel? Det var en fælles indsats). Alt i alt var det et rigtigt godt miniforløb og jeg fik gode kommentarer på både cv og ansøgning, så jeg nu arbejder på at få lavet et kompetence-cv i stedet for det traditionelle omvendt-kronologiske cv.

Nye møbler
August var også måneden hvor vi kom lidt mere på plads herhjemme (det kan jeg nok komme til at skrive de næste mange måneder). Jeg fik mine bogreoler op, som I kan se her, og så kom vores sofaer endelig. 4 ugers ventetid er lang tid, men i sidste uge kunne vi endelig hente dem og få dem på plads herhjemme.



Til 100 års fødselsdag
Ikke en men hele to fødselarer. Mine forældre fylder begge 50 i år, så de valgte at holde en fælles 100 års fødselsdag på deres sommerhusgrund. Vi var afsted hele weekenden for rigtigt at nyde samværet med familien og hjælpe med at gøre klar og sætte det store festtelt op. Alt i alt en super dejlig weekend.

I biografen
Min søster havde vi med hjem efter fødselsdagsweekenden, fordi hun lige havde tid til at par dage på Fyn inden hun nu starter på ny uddannelse i morgen. Om mandagen cyklede vi en tur til Odense  (16 km hver vej) for at ose lidt rundt og gå i biffen. Jeg går ikke ret tit i biografen og sidst er i hvert fald et år eller to siden. Filmen vi så var En Flænge i Himlen og vi troede næsten at vi kunne få biografen helt for os selv (vi endte dog med at sidde 7 personer i salen). Jeg læste bogen før sommerferien og var ikke super begejstret. Filmen synes jeg til gengæld var rigtig fin. Jeg må nok indrømme at den slags historier virker bedre på film for mit vedkommende.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar