Scala af Christina Bauer

torsdag den 21. august 2014



Scala

Serie: Angelbound 2

Christina Bauer

160 sider (kindle udgave)

Ink Monster - 2014

Anmeldereksemplar fra 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens begyndelse:
Ring, ring, ring. Five o’clock in the morning and my kitchen phone won’t shut the Hell up.

A dull ache of worry pulses through my drowsy brain. Someone calling at this hour? Most likely, it’s bad news.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens handling (fra Goodreads):
Nineteen-year-old Myla Lewis has transformed into the Great Scala, the only being with the power to move human souls to Heaven or Hell. Although she no longer fights demons in the Arena, Myla still has tons of ass-kicking to do as she redefines the afterlife and rebuilds Purgatory's government. Unfortunately, her world falls apart faster than she can put it together. An enemy out of Myla's past is sapping her powers, making her weaker by the day. Even worse, her angel bound-love Lincoln has mysteriously disappeared. As her true enemy becomes clear, Myla discovers that all the after-realms are at risk. After losing so much power, does she still have the strength to save her world?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
Til at starte med var jeg rimeligt skuffet over længden af bogen. Altså første bog i serien er over 500 sider, anden bog er så kun på 160 sider. Hvad sker der får det?

Jeg lagde mine begyndende negative tanker på hylden og startede læsningen og det var igen rigtigt godt. Vi bliver kastet lige ud i handlingen. Der bruges ikke tid på world-building, ligesom i forrige bog, og skal jeg være helt ærligt så savner jeg det lidt. Jeg kan godt li at få den verden jeg læser om udbygget og lære mere om den. Jeg ville f.eks. gerne have lært endnu mere af Antrum (der hvor Lincoln og hans folk bor) at kende og det kunne også have været spændende at hører mere om himlen når vi nu har en ærkeengel i en af de vigtige roller. Det er der dog ikke tid til her, for de 160 sider giver kun plads til at fortælle det allervigtigste.

Jeg holder stadig utroligt meget af Myla og Lincoln og Myla’s forældre er top seje. Cissy er også stadig med og har fået en rolle i centrum for det diplomatiske spil. Jeg savnede til gengæld Zeke. I første bog var han Cissys store kærlighed, men nu virker kan helt glemt. Jeg tror faktisk ikke rigtigt at han nævnes i bogen på noget tidspunkt. Det er lidt ærgerligt eftersom man skulle tro at han med hans forældre også havde en vis rolle at spille i et nyt diplomati i Purgatory.

Myla og Lincolns kamp mod det onde er stadig spændende og jeg følte mig godt underholdt hele vejen igennem. Bogen får ’kun’ 4 stjerner pga. den manglende længde og de elementer jeg savnede. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


2 kommentarer :

  1. Jeg har kun kigget på stjernerne, for har endnu ikke læst bind 1, men det er skønt at se at du også var glad for fortsættelsen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg lige var kommet mig over længden (den er meget kortere end den første) så fandt jeg historien dejlig.

      Slet