Dragesygen af Ida-Marie Rendtorff

lørdag den 25. januar 2014



Dragesygen

Serie: Dalia Dragehvisker 1

Ida-Marie Rendtorff
Oplæser: Ellen Dahl Bang

136 sider
ca. 3 timer og  19 min.
Gyldendal Lyd - 2009
Org. udgivet i 2008


Jeg har længe gået og kredset om lydbøger som katten om den varme grød. Jeg kan utroligt godt li’ ideen om lydbøger, der kan høres når man laver alt muligt andet eller går en tur. Et par gange tidligere har jeg forsøgt mig, men da jeg kun havde krimier liggende og det bestemt ikke er min genre, så er jeg aldrig kommet igennem en hel lydbog – ikke før nu. Jeg besluttede mig for at give lydbøgerne en reel chance. Det vil sige at vælge en fantasybog som jeg rent faktisk gerne ville læse. Jeg kigge rundt på netlydbog.dk og fandt første del af Ida-Marie Rendtorffs serie Dalia Dragehvisker. Bogen blev lånt og lagt over på mobilen og så gav jeg mig til at lytte.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dalia er dragekrigeraspirant og vi møder hende på dagen for den store prøve der skal gøre hende til fuldgyldig dragekriger. Om morgenen opdager hun at hendes drage Flamar ikke har det ret godt og ikke vil spise – det er første tegn på den farlige og mystiske dragesyge. Hun vælger at tie, for hun skal jo bestå sin prøve sammen med Flamar.

Dalia finder ud af at dragesygen skyldes at nogen forsøger at forgifte dragerne. Der er dog ingen der vil tro hende, så hvis hun skal redde Flamar må hun selv tage affære og løse mysteriet. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Historien om Dalia er forholdsvis kort, men jeg kunne ret godt li’ den. Det er ikke fordi jeg har så meget at sige om den. Den indeholder drager og det er jo et plus. Derudover er der en handlekraftig hovedperson der tager sagen i egen hånd når ingen vil høre på hende. Alt i alt en rigtig fin historie.

Inden jeg slutter af vil jeg lige fortælle lidt om min lydbogsoplevelse. Oplevelsen var noget bedre end de forrige gange jeg har forsøgt mig. Jeg hørte bl.a. bogen mens jeg cyklede hjem fra arbejde og når jeg vaskede op. Særligt under opvasken fungerede det super godt. Opvask er noget jeg har det lidt svært ved. Jeg gider ikke rigtigt. Lydbogen hjalp så der var lidt underholdning imens. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar