Tilbagevendt til Danmark

onsdag den 14. august 2013

Så er jeg tilbage igen efter en fantastisk ferie til Tanzania. Programmet stod på bestigning af Kilimanjaro, Safari og til sidst en uges tid på Zanzibar. En helt igennem dejlig rejse som jeg sent vil glemme.

Kilimanjaro: Vi besteg Afrikas højeste bjerg - verdenens højeste fritstående bjerg - af Machame ruten og både min kæreste og jeg kom helt op til toppen - Uhuru Peak. En suveræn tur og en kæmpe oplevelse.


Safari: Vi tog på safari i Lake Manyara, Ngorongoro krateret og på Serengeti sletten. 5 dage i en jeep på bumlende veje og med et utroligt held. Vi så alt hvad der var at se - inkl. alle 'the big five'. Det kunne ikke være bedre.


Zanzibar: Stonetown og kridhvide sandstrande. Vi var ude at snorkle og besøgte kæmpe skildpaderne på Prison Island.


Når jeg engang får kigget mine dagbogsnoter igennem skriver jeg nok lidt mere om især bestigningen af Kilimanjaro. Jeg håber at I andre også har haft en god sommer. Nu vil jeg så småt begynde at gøre mig klar til et nyt skoleår - det sidste af slagsen for denne omgang.

9 kommentarer :

  1. Wow, det lyder som en helt fantastisk rejse!!! Gad især godt at opleve safari <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan næsten heller ikke beskrives hvor fantastisk den tur var. Safari er fedt, og når man er så heldig som vi var, så er det ekstra godt.

      Slet
  2. Det lyder helt fantastisk - det er selv en rejse der står højt på min liste!
    Jeg er meget interesseret i at høre, hvordan I greb det hele an? Bestilte I en tur hjemmefra, og hvad med guide til Kilimanjaro? Hvor meget forberedelse behøvede I til at bestige bjerget, osv. osv.?
    Jøsses hvor vil jeg gerne selv af sted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med masser af spørgsmål. Jeg laver et indlæg der beskriver hele forberedelsen lidt mere detaljeret, så kan du få det hele med der. Men kort sagt så bestilte vi en pakkerejse hjemmefra med et dansk rejseselskab og dansk turguide.

      Slet
    2. Det vil jeg glæde mig til :)!

      Slet
  3. Det lyder så enestående og fuldstændig oplevelsesrigt. Virkelig fine billeder; særligt det andet er virkelig sødt og pudsigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, normalt forbinder man safari med de store dyr (elefanter, giraffer, løver mm.), men der kan også være rigtigt sjovt at se de små.

      Slet
  4. Lyder som en fantastisk tur :)

    SvarSlet