De fire vinde af Helle Ryding

søndag den 18. august 2013



De fire vinde


Serie: Morganas Kilder 2


Helle Ryding

309 sider
ISBN: 978-87-170-4265-0

Nyt Nordisk Forlag - 2012
Org. udgivet 2006


Bogen er et anmeldereksemplar fra Helle Ryding – meningerne er mine egne.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
”De fire vinde” starter hvor ”Den sorte ravns forbandelse” sluttede. Elycia har fundet ud af hvem hun er og hvor hun kommer fra. Sammen med athoradrengen Virtus drager hun af sted mod sin egen verden: Morgana. Det går dog ikke helt som planlagt. Elycias fjende nr. 1, Scarpia, har fundet ud af hvor hun befinder sig og snart starter en vild flugt for at slippe væk – og det tilmed i en verden Elycia ikke kender.

Elycias ven og læremester Illiander er samtidig meget syg og ligger i en dødlignende søvn efter han blev forgiftet af en af Scarpias håndlangere. Da alle andre er ved at miste håbet om at redde Illiander insisterer Elycia på at gøre et sidste forsøg og tager ud for at lede efter den meget sjældne blomst Lacrimara Veritas, der ifølge gamle sagn kan kurrere den dødlignende søvn. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Der er nok af prøvelser for Elycia i dette andet bind af Helle Rydings trilogi Morganas Kilder. Det giver masser af handling og spænding når Elycia gør sig uvenner med en del i hendes forsøg på at redde sin ven.

I dette bind lærer man også meget mere om Morgana efterhånden som Elycia lære stedet at kende. Det er fedt og hører mere om den verden, da der i forrige bog hun var vage henvisninger til den. Nu får man virkeligt lov til at opleve flere dele af den verden.

Jeg synes at bogen var god, men hvad der lige gjorde det kan jeg ikke sætte fingeren på. Derfor lad være med at læse bogen for derefter at tage på tre ugers ferie med masser af oplevelser og først bagefter forsøge at skrive anmeldelsen. Dette er min fejl i dette tilfælde. Jeg har oplevet alt for meget andet spændende siden jeg læste bogen til at jeg helt kan sætte fingeren på alle de små detaljer. En ting er dog sikkert; Det er en god bog som er værd at læse.

Nu glæder jeg mig til at genlæse den sidste bog i serien og husker jeg ikke meget galt var den bog i sin tid min yndlings af de tre, så det bliver spændende at se hvad jeg synes om den i dag.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien: Morganas Kilder


Ingen kommentarer :

Send en kommentar