April 2015

fredag den 1. maj 2015

April har været en varm måned, og med det mener jeg herhjemme indenfor. Vores pillefyr gør sit arbejde og da først hele systemet blev skyllet igennem fik vi god varme i huset. Det er utroligt hvor meget man kan sætte pris på at radiatoren virker :)

I starten af måneden var jeg med ude og lave trampestier omkring Rynkeby. Det er Lokalrådet i byen der er fået stablet det på benene og fået lov af en masse mennesker til at benytte en kant på deres mark eller en sti til at lave trampestierne på. Nu er kortene også kommet på nettet og der er 2 ture på omkring 3,6 km der kan sættes sammen til en længere tur. Jeg synes ideen med trampestier er fantastisk for det er altså noget sjovere at kunne gå en tur ud over markerne end det er at trave frem og tilbage på den samme asfaltvej. Hvis I er interesseret kan I læse mere her: Rynkeby.nu

April måned er også lig fødselsdag for mit vedkommende og i år betød det at jeg inviterede familien fra Sjælland over så vi kunne fejre dagen og de kunne se gården. Det var en dejlig hyggelig dag og som ønsket var nogle af pakkerne hårde og firkantede og indeholdt bøger :) Men det vil jeg skrive meget mere om senere.

I forbindelse med min fødselsdag satte jeg også en konkurrence igang hvor I kan vinde en valgfri. Husk at deltage lige her: Fødselsdag = Du kan vinde en bog.

April har også være en dejlig havemåned - se bare de skønne billeder her:




Sidste billede er godt nok taget i dag, men jeg er så glad for det espalier vi har lavet til brombærene i dag at jeg var nød til at tage det med :)

Aprils bøger:
Jeg har færdig-lyttet Lyntyven af Rick Riordan, hørt hele Dødens Terning af Kenneth Bøgh Andersen og påbegyndt Skammertegnet af Lene Kaaberbøl. Alt i alt 19 timer og 40 minutter, så på lydbogfronten går det helt fantastisk. Jeg er efterhånden helt afhængig af at lytte til en bog mens jeg kører til og fra arbejde.

Af de der papirbøger har jeg læst Udvalgt at Louise Haiberg og i går da jeg ikke kunne sove begyndte jeg på Rock War - Det Første Slag af Robert Muchamore. Og for tredje måned i streg kan jeg skrive at jeg stadig læser på A Dance With Dragons af George R. R. Martin. Mon jeg nogenside bliver færdig?

Kan kan konkluderer at det går fint med at lytte og læse, men det der med at anmelde går altså lidt mere trægt her for tiden.

Hvad har I lavet af spændende (eller måske knap så spændende) ting her i april?

4 kommentarer :

  1. Åh, så fine billeder fra en skøn måned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Der har virkeligt været dage med godt vejr til at nyde alle blomsterne.

      Slet
  2. Hvor er det fedt at du rigtig er kommet i gang med lydbøgerne, jeg må indrømme jeg altså også er blevet helt afhængig.

    Man kan aldrig helt værdsætte følelsen af varme, før man har prøvet at bo i et koldt hus. Vi har lige bygget nyt stuehus, der blev færdig sidste sommer. I det gamle uisolerede hus, kunne temperaturen i det gamle ikke komme over 16 grader og i de rigtig kolde vintre var der is på indersiden af døren i baggangen. Så en god varmekilde og en isoleret hus er altså ikke sådan at sige pyt til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan et gennemkoldt hus er altså bare ikke sjovt at bo i i længden. Jeg er også rigtig glad for at vinteren i år har været mild, for ellers ville det nok have været endnu værre. Frost på indersiden har jeg endnu ikke oplevet her, men uha det lyder koldt.

      Slet