Nyt på reolen #17: Fødselsdag

fredag den 8. maj 2015

I april havde jeg som sagt fødselsdag og håbede derfor at nogle at gaverne indeholdt bøger. Det gjorde de heldigvis, men det var ikke det eneste bogrelaterede. Mine forældre, søster og farmor havde nemlig besluttet sig for at de bogstøtter jeg forelskede mig i for lang tid siden skulle hjem til mig, så derfor kunne jeg finde så sæt af dem blandt mine gaver. Jeg er mega glad for dem, og nu skal jeg bare ud og finde nogle hylder så de kan komme op og så i stuen og derved kan jeg få nogle af mine bøger til at være en rigtig fin del af indretningen i stuen.



Planen er at den øverste bogstøtte skal indeholde et par af Martins yndlingsbøger og den nederste skal have nogle af mine. På den måde får jeg bøger ind i stuen og der er noget der repræsenterer os begge.

Bøgerne jeg har fået er:

  • Politikkens Store Havebog
  • Brødrende Løvehjerte af Astrid Lindgren i smuk gaveudgave
  • Ronja Røverdatter af Astrid Lindgren ligeledes i den smukke gaveudgave
  • Ensom Ulv af Robert Muchamore (Cherub 16)
  • Dødsstødet af Robert Muchamore (Cherub 4)
  • Dødens Terning af Kenneth Bøgh Andersen (Den Store Djævlekrig 2)
  • Genkommeren af Lene Kaaberbøl (Vildheks 6)
  • Bogen om Madicken af Astrid Lindgren







6 kommentarer :

  1. De er altså også virkelig fine - er især vild med søuhyre-bogstøtten ;-)

    På et eller andet tidspunkt bør jeg få købt Ronja Røverdatter - en af mine absolutte yndlingsbøger, da jeg var barn!

    Mvh.
    Den lille Bogblog - www.denlillebogblog.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Bogstøtten med søuhyret er også mit valg. Jeg lod Martin vælge en der passede lidt til ham, så vi begge kan have lidt bøger stående fremme som vi godt kan li. Jeg valgte søuhyret fordi den minder mig om Kaaberbøls skammerserie. Søuhyret kunne godt være Ormen som er med i 3. bog, mens skibet dog er lidt for stort til den sø Ormen huserer i. Til gengæld er der et stort skib med i 4. bog. Regner også med at det bliver Skammerserien der i første omgang får ærespladsen i bogstøtten.

      Jeg synes at mange af Astrid Lindgrens historier er så fine, men jeg tror ikke at jeg selv har læst ret mange af historierne i deres oprindelige form. Jeg har fået dem læst højt, set film, teater og andet, men nu har jeg lyst til at læse nogle af bøgerne igen for mig selv.

      Slet
  2. Hvor er den nederste bogstøtte dog bare skøn og helt speciel! :)

    Havebogen ser også ret spændende ud. Jeg tror faktisk godt, jeg kunne blive havemenneske. Det er næsten helt terapeutisk, synes jeg! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror aldrig at jeg bliver sådan et havemenneske med fine blomsterbede der skal luges hele tiden, men jeg begynder så småt at finde ud af hvad jeg synes er sjovt. Bær og frugter er ret spændende lige nu - De kan nemlig bruges til andet end blot at kigge på. Jeg synes det er rart at have en god havebog jeg kan slå op i.

      Slet
  3. Tillykke med fødselsdagen, og sikke fine bøger og bogstøtter. Så yndigt og så sjov en måde at opstille sine bøger på.

    'Bogen om Madicken' var i øvrigt en af mine yndlingsbøger som barn. Nøj, den var sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)

      Jeg husker også historierne om Madicken som gode og hyggelige. Nu havde jeg Bogen om Emil, Pippi og Børnene i Bulderby, så Madicken manglede ligesom lidt i samlingen før.

      Slet