Udvalgt af Louise Haiberg

onsdag den 20. maj 2015




Udvalgt

Serie: Dæmondræberen 2

Louise Haiberg

416 sider

Tellerup - 2014

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens begyndelse:
"Natteregnen var isnende kold. Den ramte mandens bare hud som flintespidser, trængte gennem hans skindkappe, og gennemblødte hår og tøj. Fik skægget til at klø."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens bagside:
Mit navn er Benjamin.

Jeg er nephilim … et blandingsbarn.

Jeg var lykkelig indtil et blændende væsen besatte mig.
Nu har jeg kun vrede, had og et brændende ønske om at få et nogenlunde almindeligt liv.

I begyndelsen huskede jeg intet, men det gør jeg nu,
og minderne har givet mig et mål:
Dæmonen Dominic.

Hans undergang bliver min frihed.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
Hisotrien fortsætter i samme stil som første bog, og på mange måder fortjener denne bog også de 4 stjerner jeg tildelte Oprører. Men der er en meget vigtig og væsentlig del der gør at jeg kun smider 3 stjerner efter bogen. Jeg var kun fanget og rigtigt underholdt af den ene del af historien.

Jeg elskede at læse om Dominics fortid, mens nutiden virkede mere ligegyldig. Jo vel - det er i nutiden at der er rigtig fare på færde og de allesammen sætter livet på spil, men jeg var egentligt aldrig rigtigt nervøs for hvordan det skulle gå Dominic - han er jo under beskyttelse fra englene :)

Fortiden var omvendt vildt spændende og jeg elskede at læse om Dominic i rollen som far overfor hans blandingsbørn. Særligt Daniella fandt jeg vildt interessant og jeg ville så gerne have læst hendes historie.

Benjamin er en ny spiller i historien. Jeg har hørt en del om ham, men jeg følte aldrig rigtigt at han var så speciel. Han var egentligt bare en del af mængden. Jeg synes ikke at han fik så meget taletid at jeg knyttede mig til ham. Tia havde heller ikke super meget taletid, men at de to ikke får så meget at sige skyldes nok at halvdelen af historien foregår i fortiden sammen med Dominic.

Så alt i alt en fin historie, men jeg var klart mest fanget af Dominics fortid og hans blandingsbarn Daniella. Gør jeg selv en tjeneste og læs bogen for at møde hende. Hun er det værd :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


5 kommentarer :

  1. Hej Kathrine,

    Tusind tak for anmeldelsen. Dejligt du kunne lide Daniella. :-D Hvis jeg nogensinde skulle lave en spindoff serie i samme univers, så tror jeg også det var hende jeg ville vælge at følge. ;-)
    Og jeg er glad for at du kunne lide fortidskapitlerne, en af mine skrivebuddies kunne også bedst lide fortidskapitlerne og det er jo netop fordelen ved at have to tidslinjer. Hvis den ene ikke helt falder i ens smag, så gør den anden måske. ;-)
    Endnu engang tak, og jeg håber det er i orden, at jeg deler på min fb-side?

    Kh.

    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes Daniella var fantastisk, så hende må du da meget gerne skrive mere om :)

      Og det er selvfølgelig helt i orden at du deler.

      Slet
    2. Hi Hi, hun befinder sig jo stadig et sted i mit baghoved (lige nu ligger Dominic og co dog på en strand og er gået på pension), så man skal aldrig sige aldrig. ;-)
      Lige nu nyder jeg dog mit nye univers og de nye personligheder alt for meget og har 2-3 andre ideer i venteposition. ;-)
      Tak. :-D

      Kh.

      Louise

      Slet
    3. Nej man skal aldrig sige aldrig :)
      Men det er nu godt at du er glad for det du skriver på nu. Og så må du love kun at vende tilbage til Dominic og co hvis du virkelig har en god historie at skrive og ikke bare fordi vi læsere gerne vil have mere.

      Slet
    4. Det lover jeg skam. Det var også årsagen til at jeg sluttede efter tre bind. Jeg ønskede ikke at slide universet så tyndt, at det ikke var noget værd længere. ;-)

      Kh.

      Louise

      Slet