Nyt på reolen #15: Bog og bogstøtte

fredag den 23. januar 2015

Denne her opdatering må siges at være lidt (eller meget) forsinket. Bogen jeg viser her vandt jeg nemlig i slutningen af november på Bookeater, og har derfor boet herhjemme i start et par måneder.

Der er tale om bogen Helgi Daner af Josefine Ottesen. Jeg se super glad for at bogen nu står på reolen, og jeg måtte strege den fra juleønskelisten og håbe på at der ikke var nogen der havde været tidligt ude og allerede købt den. Helgi Daner er en bog som jeg har fulgt lidt med i siden Josefine delte et udkast til første kapitel på Bookeater og derigennem modtog feedback på det. I starten troede jeg lidt at det var en bog i Danerriget-serien, men den her er helt for sig selv. En enkeltstående bog der tager udgangspunkt i sagnet om Holger Danske. Jeg synes at Josefine Ottesen har gjort bogen til et spændende projekt ved at gøre den til en familie-roman og fået testfamilier til at læse den længe inden den udkom. Der har også været rollespillere i gang med bogen og universet ligesom, unge skrivelystne folk har læst og skrevet videre på bogen.

Den anden ting jeg vil vise jer i dag er de smukke bogstøtter som jeg vandt hos Rikke (Flyv med mig) i slutningen af december. De er altså virkeligt fine. Lige nu har de fået plads øverst på reolen, men jeg har planer om at de skal ned og have en lidt mere central placering på et tidspunkt. Under alle omstændigheder er jeg super glad for dem. De er så flotte...... Og skinnende....... Og spejler deres omgivelser..... Og er i det hele taget skønne.



4 kommentarer :

  1. Helgi Daner er også på min ufattelig lange ønskeliste ;) Josefine Ottesen skriver helt fantastisk! Hvor er de da flotte dine bogstøtter, det er da lige noget for en bogsamler :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Josefine Ottesen skriver super godt. Hendes bøger der er mere henvendt til børn har jeg også planer om at anskaffe mig når jeg engang selv for børn eller skal passe nogle andre.
      Jeg er også meget glad for de bogstøtter. De gør lige lidt ekstra for bogreolen.

      Slet
  2. Dejligt at se at de har fået en god plads! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er så skønne :)
      Er glad for at jeg vandt dem, så tak for konkurrencen der gav mulighed for det.

      Slet