Fantasyfestival i Esbjerg

fredag den 16. januar 2015

Min yndlingsgenre er uden tvivl fantasy, så mit hjerte boblede lidt over af glæde da jeg fandt ud af at der afholdes Fantasyfestival i Esbjerg i år. Festivallen afholdes af Esbjerg bibliotek d. 7-8. marts. I kan læse mere om festivallen og programmet her: Fantasyfestival.dk


Jeg har længe gået og overvejet om jeg kunne komme afsted og om det skulle være begge dage eller kun den ene. Men nu har jeg besluttet mig og jeg går all in. Jeg tager begge dage og har bestilt overnatning på vandrehjemmet.

For mig er højdepunktet nok at Tamora Pierce kommer. Jeg læste hendes bøger for en del år siden og synes de er fantastiske, så det bliver rigtigt spændende at se hende og høre hende fortælle. Jeg har bestilt billetter til hendes foredrag om søndagen, for jeg håber at jeg kan komme ind og se forpræmieren på Skammerens Datter om lørdagen. Lykkedes det ikke holder Kenneth Bøgh Andersen oplæg på samme tid. Det er lidt ærgerligt for jeg ville meget gerne begge dele, men man må jo vælge :)

Om lørdagen glæder jeg mig også til at se Ida-Marie Rendtorff. Jeg har jo fået læst hendes serie om Dalia Dragehvisker, så nu bliver det lidt sjovere at møde forfatteren. Om søndagen kommer Josefine Ottesen og Helle Ryding som jeg glæder mig til at se igen.

Fælles for begge dage er at der bliver rig mulighed for at få signeret bøger, så jeg skal pakke tasken fuld og forhåbentligt komme hjem med flere signerede skatte.


Meningen med hele dette indlæg var egentligt at jeg efterlyser andre som skal afsted og som jeg måske kan slå pjalterne sammen med noget af tiden. Jeg tager jo afsted alene, og som vi alle ved, så kan det nogle gange være sjovere at tage afsted sammen med nogen, så hvis der er andre der skal afsted, og har lyst til at følges med mig noget af tiden, så ville jeg blive rigtigt glad.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar