Scent of Magic af Maria V. Snyder

mandag den 31. august 2015





Scent of Magic

Serie: Healer / Avry of Kazan 2

Maria V. Snyder

 sider

MIRA - 2012


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens handling (fra goodreads):
Hunted, Killed—Survived?

As the last Healer in the Fifteen Realms, Avry of Kazan is in a unique position: in the minds of her friends and foes alike, she no longer exists. Despite her need to prevent the megalomanical King Tohon from winning control of the Realms, Avry is also determined to find her sister and repair their estrangement. And she must do it alone, as Kerrick, her partner and sole confident, returns to Alga to summon his country into battle.

Though she should be in hiding, Avry will do whatever she can to support Tohon’s opponents. Including infiltrating a holy army, evading magic sniffers, teaching forest skills to soldiers and figuring out how to stop Tohon’s most horrible creations yet; an army of the walking dead—human and animal alike and nearly impossible to defeat.

War is coming and Avry is alone. Unless she figures out how to do the impossible ... again.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
Det er længe - næsten 3 år - siden at jeg læser Touch of Power, den første bog om Avry. Jeg købte de to næste bøger da de begge var udkommet, men indtil nu har de stået ulæst på hylden. Selvom jeg meget gerne ville læse dem, ville jeg samtidig ikke slutte historien. I min sommerferie fik jeg endeligt taget Scent of Magic ned fra hylden og læst - og nøj hvor var den god.

Jeg synes at Scent of Magic er en rigtig god opfølger til Touch of Power. Jeg kan rigtigt godt li' Avry. Hun er en gæv pige der gør meget for at hjælpe andre, men hun kan også være umådelig stadig og ville gøre tingene på sin egen måde ligemeget hvad hendes venner siger.

Kerrick er jeg også kommet til at holde meget af. Det er lidt et minus for bogen at Avry og Kerrick ikke rigtigt er sammen med befinder sig i hver sin ende af verdenen. Når det er sagt så nød jeg Kerricks rejse og hvordan den unge healer Danny langsomt udvikler sine evner og vokser fra dreng til ung mand.

Jeg er lidt en fan af Maria V. Snyders bøger, og denne er ingen undtagelse. Den er god og jeg nød at læse den. En klar anbefaling herfra.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bøger i serien: Avry of Kazan / Healer


3 kommentarer :

  1. Jeg har endnu ikke fået læst noget af Snyder, men ih, jeg elsker simpelthen hendes forsider. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også at de er skønne. Og så kan jeg jo klart anbefale dig at læse en af hendes bøger. Jeg synes i hvert fald at de er fantastiske.

      Slet
    2. Jeg skal helt bestemt også i gang på et tidspunkt. Har hørt så meget godt efterhånden. :)

      Slet