Udvælglsen af Kiera Cass

lørdag den 27. juni 2015



Udvælgelsen

Serie: The Selection 1

Kiera Cass

432 sider

Originalt udgivet i 2012
På dansk i 2014

Hørt som lydbog hos Mofibo
Oplæser: Anja Owe
Tid: 9 timer 58 minutter

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens Handling (fra tellerup.dk):
Den unge America Singer tilhører en af de lavere samfundsklasser i nationen Illéa.
Hendes familie lever på sultegrænsen. Derfor burde hun være lykkelig da hun inviteres til at deltage i Udvælgelsen hvor landets kronprins, for åbent kamera, vil vælge sin prinsesse blandt tilfældigt udtrukne piger. 

Det er ikke en nem beslutning for America, da hun i det skjulte har en kæreste – men familiens økonomi tvinger hende dog til at deltage i lodtrækningen, og snart befinder hun sig i paladset omgivet af andre udvalgte piger.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
The Selection-serien har fået rigtigt meget omtale og pæne ord med på vejen på det seneste og det gjorde mig nysgerrig. Da jeg så den som lydbog på Mofibo besluttede jeg mig for at høre med.

Jeg kan godt li Americas meget skeptiske tilgang til hele udvælgelsen og det at skulle være en del af en flok piger der skal kæmpe om en fyrs opmærksomhed. Jeg synes at hun takler det ret godt og kommer ind og giver sig selv en ret særlig position. Jeg kan godt li' at der ikke er kærlighed ved første blik, men at den sådan langsomt kommer snigende og man faktisk ikke er helt sikker på om den er der eller ej.

Historien kom lidt til at minde mig om programmer som Landmand søger Kærlighed og lign. selvom dette selvfølgelig er en helt anden boldgade med prinsen som den helt store præmie - og muligheden for selv at blive dronning.

Jeg er jo ikke den store prinsesse-pige, men ind imellem er det alligevel rart at få lov at drømme lidt om store fine kjoler og et liv i luksus. Jeg synes at det var hyggeligt at lytte til fortællingen, men jeg ville nok ligesom America have svært ved at indorne mig i sådan en formel verden.

Alt i alt en super hyggelig historie som jeg har nydt at lytte til. Lige nu ærgrer det mig mest at næste bog ikke er indtalt som lydbog, for jeg ville meget gerne lytte videre lige nu hvis jeg kunne.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien: The Selection



2 kommentarer :

  1. Syntes også det er forfriskene at kærligheden i denne bog er noget som kommer stigende og ikke bare er der fra første øjekast :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og så er det lidt anderledes med en hovedperson der har så meget imod hele det koncept hun skal være en del af fra starten.

      Slet