Maj 2015

mandag den 1. juni 2015

Maj måned har været præget af lange weekender. Der har været mange helligdage og jeg har nydt at have lidt mere tid derhjemme. Den tid har jeg bl.a. udnyttet til at få ryddet en masse krat i haveng og påbegyndt et kvashegn rundt om vores bærhave.

Jeg har været til Banekonference og lært mere om jernbanener i Danmark og en smule i resten af verden. Jeg har deltaget i en byvandring i Rynkeby hvor der blev fortalt om hvordan byen så ud i 1930'erne. Jeg har været til arbejdsdag i spejdernes hytte og jeg har været en tur til sjælland med et skab til min søster.

Min har har jeg ikke set meget til. I slutningen af april fandt han pludseligt ud af at han skulle med beredskabet til Afrika, da de akut stod og manglede en kok. En uge efter tog han derfor afsted for at være dernede i en måned. Nu kommer han hjem i næste uge og jeg glæder mig til at snakke rigtigt med ham og høre om det han har oplevet.

Månedens højdepunkt var helt klart den barnedåb jeg var til i går. Min lille niece skulle døbes. Jeg stod fadder og læste derfor en lille smule op i kirken. Derudover havde jeg et kageprojekt. Jeg ville forsøge om jeg kunne gøre min far kunsten efter og lave en god og flot kage med hvid chokoladecreme og jordbær. Jeg synes resultatet blev fint og den smagte godt :)


Majs Bøger
Jeg har lyttet til den sidste del af Skammertegnet af Lene Kaaberbøl, hvorefter jeg fortsatte med både Slangens Gave og Skammerkrigen. Jeg tror aldrig at jeg bliver træt af den historie. Tano er virkelig fantastisk i Skammerkrigen og jeg elsker den måde Dinas to evner - skammerøjnene og slangens gave flettet sammen og forenes. Jeg holder meget af måden hvorpå Dina må frigøre sig fra begge sine forældre for at finde ud af hvem hun i virkeligheden selv er.

Da jeg var færdig med Skammer-serien faldt jeg over lydbogen af The Selection af Kiera Cass på Mofibo. Der har været en del snak om den serie på det seneste så jeg blev nysgerrig og fik lyttet mig gennem bogen. Anmeldelse skal nok komme :) Lige nu er jeg mest ærgerlig over at de ændre bøger ikke findes som lydbøger. Jeg håber at de kommer på et tidspunkt, for det kunne være vildt hyggeligt at lytte videre i den fortælling.

I slutningen af maj begyndte jeg også at lytte til Half Bad af Sally Green. En historie som jeg ligesom The Selection er blevet nysgerrig omkring pga. omtalen af bogen for noget tid siden.

På pipirbogssiden fik jeg læst Rock War - det første slag af Robert Muchamore. Til gengæld har jeg slet ikke haft A Dance with Dragons åben så den ligger snart og samler støv på sengebordet og håber at jeg engang får lyst og tid til at læse lidt i den igen. Jeg håber ikke at den har opgivet mig helt endnu :)

Jeg har i maj lyttet lydbøger i sammenlagt 36 timer og 16 min.

2 kommentarer :

  1. Det lyder som om at du har haft en rigtig skøn maj måned. Og sikke meget du har fået lyttet! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har været dejlig. Det overrasker mig også hver måned hvor mange timer jeg i virkeligheden får lyttet til.

      Slet