Juli 2014

torsdag den 31. juli 2014

Jeg vil gerne dele lidt af mit hverdagsliv med jeg, så derfor vil jeg nu begynde at lave en månedlig opdatering. Der er sket meget i juli, så derfor er der en del at fortælle om lige nu. Om alle månedsindlæg bliver ligeså omfattende må tiden vise.

At flytte fra en landsdel til en anden
Min juli måned startede med en flytning. Om morgenen d. 1. juli pakkede vi det sidste sammen i lejligheden i Aalborg og gjorde det hele grundigt rent. Da nøglerne var afleveret sagde jeg farvel til Aalborg og satte kursen mod Fyn. I Rynkeby fik vi flyttet alle ting ind, inden vi sagde farvel til min forældre der fortsatte turen til Sjælland.

På ferie i Vietnam
Efter kun 6 dage i vores nye hus pakkede vi atter vores tasker for at tage på 16 dages ferie i Vietnam med mine svigerforældre, samt Martins søster og hendes kæreste.  Det var en skøn ferie. En grupperejse arrangeret af DaGama Travel og heldigvis var der en del unge med på rejsen (os 4 + 2 andre søskendepar).  Det var en klassisk rundrejse. Vi startede i nord i Hanoi hvorfra vi havde en udflugt på 3 dage til Halongbugten der bare var super smuk. Vi rejste med fly ned til det sydlige Veitnam og så Mekongdeltaget inden vi kørte til Saigon (Ho Chi Minh City) og så Cu Chi tunnellerne. Vi fløj op til Centralvietnam og kejserbyen Hue inden vi kørte til 5 dages badeferie i Hoi An. Alt i alt en super dejlig ferie, så jeg nok kommer til at fortælle mere om på et tidspunkt.

Billederne herunder er alle fra Halong Bugten. Først en solnedgang, så et billede fra en kæmpe drypstenshule og til sidst et skumringsbillede af en af de smukke klippeformationer.

At komme hjem til flytterodet
Selvom det var dejligt at være på ferie så var det også utroligt rart at komme hjem. Jeg er lidt overrasket over hvor hurtigt jeg er kommet til at føle mig hjemme her i Rynkeby. På trods af flytterod og meget få møbler i dette store hus så har jeg det rigtigt godt her. Vi kom hjem og Martin havde stadig et par feriedage tilbage. Dem brugte vi på at shoppe klædeskab, fryser og sofa. Stille og roligt får vi mere og mere styr på hjemmet – selvom der nok stadig går noget tid før alle kasser er pakket ud J

Når vejret har været så godt herhjemme har det også været svært at gå rundt inde og pakke ud. Derfor er en del af tiden også gået med lidt havearbejde. Man skal da være ud når solen skinner. Lige nu går jeg dog og håber på et ordentligt regnvejr. Haven er umådelig tør og ville helt sikkert have rigtigt godt af en regnskylle eller to.

I gang med jobsøgningen igen
Med hjemkomsten til Danmark måtte jeg også i gang med min jobsøgning endnu engang. Den har jo af gode grunde ligget stille mens jeg holdt ferie. Jeg tror ikke at det gør det store, for sommerperioden er ret død hvad angår jobsøgning. Folk har ferie og har ikke tid til at tage sig af ansøgninger eller slå stillinger om. Inden jeg tog på ferie var jeg til intromøde på a-kassen. Det var okay, men lidt spild af tid fordi jeg allerede havde hørt alle reglerne et par gange på universitet. Nu var turen kommet til jobcenteret hvor der lå en indkaldelse til et møde om aktivering. Mit indtryk af jobcentrene er ikke specielt positivt så jeg forventede ikke ret meget. Og det var heldigt. Det var et af de mest ubrugelige møder jeg nogensinde har været til. Det møde der skulle være 1-2 timer varede 40 min og det eneste jeg fik ud af det var at der skulle arrangeres aktivering for mig inden 22. september. Når man er under 30 år skal man i aktivering allerede efter 3 måneders ledighed. Den oplysning ville jeg have ligeså stor gavn af at få på mail. Det bedste ved mødet af min cykeltur frem og tilbage. Turen til Munkebo og forbi Kertinge Nor var utrolig smuk i det dejlige solskinsvejr.

Besøg fra familien
I tirsdags fik jeg besøg af min mor, min moster og to af mine fætre. De skulle lige se gården og hvad det var vi egentligt havde købt. Det var rigtigt rart at se dem igen og vise vores ejendom frem. De blev til onsdag aften, så jeg havde et par hyggelige dage i godt selskab hvor vi bl.a. fik plukket masser af ribs og solbær til vores nye fryser. Vi forsøgte os også med hjemmelavet solbærsaft. Det er faktisk ret let af lave og noget jeg helt sikkert skal have gang i igen. Velsmagende og rigtigt dejligt at vide at man selv har fremstillet det og ved præcis hvilke ting der er i. Udelukkende solbær vand og sukker.

Det var alt for denne måned. Jeg håber at I andre har nydt juli og den skønne sommervarme herhjemme eller rejst verden tynd og fået dejlige oplevelser med hjem i rygsækken.

5 kommentarer :

1. Fantastiske billeder fra Vietnam! Jeg glæder mig til at høre mere om din tur - jeg håber på selv at tage dertil en dag :-)

Mvh.
    Den lille Bogblog

1. Tusind tak. Vi var helt utroligt heldige med vejret, mens vi var der, så billederne fra Halong bugten er skønne. Vietnam kan helt klart anbefales som rejsemål. Det er et dejligt land, men man skal forberede sig på at spise en del - jeg synes i hvert fald at vi fik meget mad.

2. Fantastisk ide! Glæder mig allerede til næste måneds opdatering :D

1. Mange tak. Glæder mig også til at skrive det :)

3. Eii hvor lyder det som en dejlig ferie I havde i Thailand, er slet ikke misundelig hehehe :-) Nah jeg er faktisk godt tilfreds med mit skifte her til Bornholm. Øen giver mig alt det jeg gerne vil have og det er jo fantastisk, ikke sandt.

Tillykke med jeres nye gård, kan godt forstå hvis du så skal ud og investerer i en havebog og jeg kan varmt anbefale Politikens Store Havebog. Den er altså bare lidt bedre en Gyldendals uanset hvordan du vender og drejer det. Plus hvis I har fået en stor have så er det jo en fantastisk mulighed for at sætte sig ned og fordybe sig i hvordan tingene hænger sammen og hvordan man får skabt et fantastisk rum med farver og dufte :-)

Jeg nyder at være i arbejde på det plantecenter hvor jeg er ansat som vikar og ser ikke frem til at stå i arbejdsløshedskøen om 2 måneder. Men mit møde med jobcenteret her på Bornholm har kun været positivt i forhold til på Sjælland. Der er de bare ikke opsøgende og hjælpsomme.