Bogstatistik #5: Sprog bøgerne er læst på

søndag den 16. marts 2014

Efter jeg begyndte at læse bøger på engelsk i 2010 (tænk at det allerede er 4 år siden) har jeg interesseret mig lidt for hvor mange engelske bøger jeg læser. Normalt har jeg altid set på det som antallet af bøger for at finde ud af hvor godt det er gået i forhold til at læse engelske bøger, men i forbindelse med at jeg har skrevet der her statistik indlæg, kom jeg til at tænke på at billedet kan se forskelligt ud alt efter om man kigger på antallet af bøger eller antallet af sider. Derfor viser statistikken herunder begge dele.


Når man ser på antallet er sider i forhold til antallet af bøger, er forskellen mellem dansk og engelsk ikke lige så stor. I 2011 læste jeg faktisk mere engelsk end dansk, set med sidetals øjne.

Jeg er spændt på hvordan det kommer til at se ud i år. Jeg har rigtigt mange bøger herhjemme på engelsk som jeg meget gerne snart vil læse, så måske vil jeg igen i år få et år med mere engelsk end dansksproget litteratur.

Læser i mest på dansk eller engelsk?

Ingen kommentarer :

Send en kommentar