Skammerens Datter som teaterstykke

fredag den 18. maj 2012

For en del år siden var der rygter om at Skammerens Datter skulle filmatiseres. Det håb har jeg opgivet for lang tid siden, for der er ikke sket noget på den front i de sidste seks år. Men nu er der en anden mulighed for at se bogen blive levende. Og med levende mener jeg rigtig levende. Den bliver nemlig til et teaterstykke på Østre Gasværk Teater. Forestillingen vil spille fra 30. august til engang i november, så der er masser af tid til at komme ind og se den. Min mor gjorde mig opmærksom på det, så jeg skal ind og se den sammen med hende, min søster og min kæreste, når vi får bestilt billetter om lidt.

Til dem der ikke ved det er Skammerens Datter skrevet af Lene Kaaberbøl og er første bog af fire i serien om Skammerens Børn.

Udklip fra Østre Gasværk Teaters hjemmeside
Østre Gasværk Teater skriver om stykket, der bliver en musikteaterforestilling:

Tag med hele familien på Østre Gasværk Teater og oplev Lene Kaaberbøls fængslende fantasyhistorie om skam, mod og kærlighed.
For første gang nogensinde sætter SKAMMERENS DATTER de allerstørste følelser fri i en stor, dramatisk musikforestilling.

SKAMMERENS DATTER forvandler Østre Gasværk Teaters kæmpe scenerum.
Rejs med på Dinas færd fra Lindehuset i Birkene gennem skovene til Dunarks slimede dragegrotter, til alkymistens lune værksted og det truende folkemylder ved skafottet.
Undslipper Dina dragens kløer?

SKAMMERENS DATTER er gys og fryd, drageblod og nordiske ur-toner – en magisk musikteateroplevelse.

Tag med fantasien, drager og ravne på et eventyrligt ridt over bjerge, kløfter og vindebroer – og find modet til at overvinde de ondeste kræfter! (Østre Gasværk Teater)
Jeg tror at det bliver rigtigt godt og jeg glæder mig til at se bogen blive levende. Skammerens Datter er som jeg sikkert har fortalt et utal af gange en af de bøger der betyder rigtigt meget for mig, fordi det var den der lukkede døren til fantasyverdenen op. Det bliver sjovt at se hvordan de får den fra bogen og op på scenen.

Læs mere her: Østre Gasværk Teater: Skammerens Datter

2 kommentarer :

  1. Jeg overvejer at se stykket. Jeg går alt for lidt i teatret, men det lyder som en kærkommen lejlighed til at få sparket mig selv ud af døren igen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er heller ikke fordi jeg kommer meget i teateret, men jeg synes at det er rigtigt hyggeligt når man kommer afsted og Skammerens Datter er da klart en oplagt mulighed.

      Slet