Et avanceret instrument

onsdag den 9. marts 2011

Bloggen her var oprindeligt tiltænkt at skulle handle mest om bøger, men jeg har efterhånden fået skrevet så meget andet at det kan være svært at se. Jeg har i midlertidig fundet ud af at det er rart at skrive om alle de andre ting der sker for mig og især om mit liv som studerende på universitet. Derfor vil jeg også fremover skrive mere om hvad der sker i den forbindelse. Mit studie betyder meget for mig, og jeg er meget glad for det. Jeg elsker at fortælle andre om hvordan det er, både hvad der er af problemer, men også hvad der er godt. Jeg håber på at jeg på den måde kan inspirer andre til at turde tage udfordringen med en universitetsuddannelse på Aalborg Universitet op.

Det leder mig frem til en anden ting. Jeg har fået studiejob. Jeg aner ikke rigtigt hvordan det kommer til at fungere eller hvor meget tid jeg skal bruge på det. Det er et job som ambassadør for Aalborg Universitet. Jeg har været til ambassadørtræf i dag for at høre om hvad det går ud på. Det er et helt nyt projekt, der med hjælp fra et reklamebero skal gøre opmærksom på Aalborg Universitet og den specielle arbejdsform der findes der. Og hvem er bedre til at fortælle om det end de studerende der går der nu? Det handler om at vi skal tage ud på vores gamle gymnasier, vore hjembyer og sætte plakater op, snakke med folk og være den lokale kontakt til universitet. Det handler om at fortælle om hvordan det er at studere, hvordan det er at flytte til Aalborg og i det hele taget alt hvad der har med det at gøre. Jeg synes at det hele lyder rigtigt spændende, og ambitionsniveauet er højt. Jeg glæder mig til at høre om projektet kan fortsætte og til at finde ud af hvordan det hele skal køre.
Det er reklameberoet Fedder + Okkels der er bag projektet og som står bag AAU-hjernen


Når det så er overstået vil jeg lige fortælle jer om den forelæsning jeg havde i mandags. Vi lærte om et meget avanceret instrument: Stålmålebåndet.
Ja I tror det næppe, men der er ret meget at fortælle om sådan et stålmålebånd. For det første skal man være opmærksom på temperaturen, fordi målebåndet udvider sig og trækker sig sammen alt efter temperatur. Derudover kan det jo være at det ikke starter ved nul, så derfor skal man altid måle fra 10 cm, og huske at trække dem fra når man aflæser længden. en sidste ting er at man skal trække i det med 5 newton (5 kg). Man skulle ikke tro det men der er faktisk en hel del at holde styr på når man skal måle med stålmådebånd.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar