Februar 2015

søndag den 1. marts 2015

Februar har været en dejlig måned.

Den har stået på den første skiferie i mange år, og selvom det kun var en skiferie af en halv uges varighed, så var det fantastisk at være afsted igen. Vi var i Tjekkiet i byen Spindleruv Mlyn, hvor jeg tidligere har været rigtigt mange gange, så det var hyggeligt at komme tilbage til et velkendt område. Vejret var vi ikke super heldige med. Vi havde tre skidage og de to første var det pænt dårligt vejr med sne og blæst. Ja den første dag startede stoleliften i det ene skiområde med at være lukket og den anden dag sluttede vi af med finregn der satte sig som isslag på brillerne, så vi hele tiden måtte stoppe og skrabe isen væk for at kunne se noget igen. Heldigvis havde vi så helt perfekt skivejr den sidste dag. Pæn blå himmel og meget sol. På liftstationerne så vi temperaturen angivet som op til 15 grader - i solen selvfølgelig - men det var super lækkert og vi havde allesammen fået alt for meget tøj på efter de to første og kolde dage.



I februar er foråret også rigtigt kommet, selvom kalenderen mente at det stadig var vinter. Jeg elsker vores gamle have og at gå på opdagelse for at finde ud af hvad der kommer op af jorden. Lige nu er haven fyldt med vintergækker og erantis og nogle steder er krokos også ved at komme op. Andre steder er der masser af grønne skud og jeg glæder mig til at se hvad der kommer frem. Alle de vintergækker og erantis fik mig til at mindes Ronja Røverdatter og anemone-sagen. Selvom der ikke er anemoner i have lige nu, så er den sang bare indbegrebet af forår i mit hoved og jeg hørte den og de andre røversange en hele eftermiddag.



Jeg sluttede februar af med en tur i teatret; Skammerens Datter opsat af Odense teater på Sukkerkogeriet. Det er første gang jeg ser teater i Odense, så jeg var ret spændt på det hele. Ydermere var jeg spændt på om Odense Teater kunne fremføre Skammerens Datter ligeså godt som Østre Gasværk. Heldigvis blev jeg ikke skuffet, men jeg vil skrive meget mere om den oplevelse i et særkilt indlæg. 

Billedet er lånt fra Odense Teater, fotograf Emilie Therese

Februars Bøger:
Jeg fik læst Armageddon (Christina Bauer) færdig og lyttet til de sidste 11 timer af Snebarnet (Eowyn Ivey) på lydbog, anmeldelse følger senere. Derudover er jeg begyndt at læse A Dance With Dragons af George. R. R. Martin

Har I også haft en dejlig februar?

2 kommentarer :

  1. Ih hvor skønt med sådan en ferie og et afbræk fra hverdagen - Også selvom det kun var en kort en af slagsen. :)

    Min februar har været helt ok, dog ingen ferie, men gode læseoplevelser, en ny form for hverdag der begynder at falde på plads og søde kollegaer på arbejdet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at din hverdag begynder at falde på plads igen.

      Slet