Marts 2015

tirsdag den 31. marts 2015

Marts måned overraskede på den sidste dag ved at komme med et godt drys våd sne, men hvis vi lige ser bort fra det, så har marts været en rigtig god måned.

Marts har været fyldt med en masse kultur. Jeg startede måneden ud med at tage til Fantasyfestivallen i Esbjerg, hvor jeg mødte en masse forfattere og fik købt en god stak bøger med hjem. Derudover var Tamora Pierce kommet til Danmark, så ny pryder hendes signering mine nye bøger om Alanna. Under festivallen benyttede jeg også muligheden for at se en tidlig forpræmiere på filmen Skammerens Datter. En film som jeg har glæder mig usigeligt meget til. En historie som jeg kender og elsker så højt at ingen film på nogen måde kan indfri alle mine forventninger. Selvom jeg var lidt skuffet over nogle af de ændringer der er lavet, så er Skammerens Datter generelt en rigtig flot og stemningsfuld film.

Jeg sluttede ligeledes marts af med et kulturelt indslag da jeg i lørdags var i København for at se Dirty Dancing the musical i koncertsalen i Tivoli sammen med min mor og søster. Det var en ret godt oplevelse, men jeg skriver et helt indlæg om den del senere :)

På familiefronten har marts også været lidt fantastisk. Jeg har nemlig fået en lille niece. Hun skal hedde Annabell og er simpelt hen så lille og sød. Jeg glæder mig hun bliver lidt ældre så jeg rigtigt kan læse bøger sammen med hende. Mange børnebøger er bare mere hyggelige når man rent faktisk læser dem sammen med børn. Ud over den lille forøgelse af familien har jeg også været på en hyggelig familietur med Martins familie og da jeg i weekenden var på Sjælland kunne jeg også lige nå at deltage i en barnedåb hos min fætters søn. Til barnedåben havde min far også lavet en rigtig fin og lækker kage.


På hjemmefronten er der også sket lidt. Vi har fået pillefyr. Det gamle træbændefyr er flyttet ud og et nyt pillefyr er flyttet ind og giver dejlig varme. Der mangler lige lidt småting og det gamle oliefyr skal også flyttes og hele systemet skal køres rigtigt til, men når det er gjort så skulle vores varme gerne fungere ordentligt. Pillefyret har vi sat op ude i vores maskinhus hvor det gamel træfyr også stod. Den løsning er jeg rigtig glad for. Selvom der er en smule varmetab når varmen skal ind i huset, så gør det opfyldning af piller meget lettere. Derudover rasler pillefyret også lidt hver gang der fyldes flere piller ned til brænderen - og det sker overraskende tit. Den raslen er vi helt fri for at høre på - selvom man nok hurtigt ville vænne sig til det.

Marts' bøger:
Marts har været en ret godt læsemåned - jeg har i hvert fald hørt meget lydbog. Jeg har læst Stålhjerte af Brandon Sanderson og Skyggernes Bog af H. W. Klaris. Jeg har lyttet til Skammerens Datter af Lene Kaaberbøl, Djævlens Lærling af Kenneth Bøgh Andersen og Den Sorte Paraply af Lene Dybdahl. Derudover er jeg lige nu i gang med at høre Lyntyven af Rick Riordan. I alt er det blevet till 28 timer og 55 min. Det er jeg ret godt tilfreds med :)

Foruden ovenstående bøger, så er jeg stadig i gang med A Dance with Dragons af George R. R. Martin. Jeg synes den er lidt tung at komme igennem og det går godt nok langsomt fremad.

Jeg er håbløst bagud med anmeldelser af de lydbøger jeg har hørt, men de skal nok komme.


6 kommentarer :

  1. Hvor dejligt, at du for alvor er kommet i gang med lydbøgerne. Jeg synes, jeg er blevet helt afhængig, nu kan næsten ikke lave noget uden at have en bog i ørene ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er virkeligt dejligt. Nu synes jeg rent faktisk at jeg får noget ud af den køretur til og fra arbejde. Jeg er ikke rigtigt begyndt at hører dem på andre tidspuntker, men måske det også kommer en dag. Lige nu er jeg bare super glad for at jeg rent faktisk kan finde ud af at høre efter når jeg kører bil :)

      Slet
  2. Åh, Kenneth Bøgh Andersens lydbøger er fantastiske, han gør det SÅ godt, ved selv at læse højt. <3

    Jeg har faktisk også hørt en lydbog i marts, det er helt ufatteligt. Jeg er ellers ikke meget til lydbøger, men jeg vandt en engelsk én og har nu bestemt mig for at finde endnu én der skal have en fair chance.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Kenneth Bøgh Andersen gør det helt fantastisk. Skal også høre de næste i serien inden 5. bog udkommer.

      Jeg synes også at det var svært at komme igang med lydbøgerne og tror faktisk kun at det fungerer fordi jeg ikke kan lave ret meget andet i bilen end at lytte.

      Slet
  3. Jeg er også MEGET glad for lydbøger! :) Tillykke med din nye niece :)

    laesehjoernet.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. De er også perfekte når man ikke selv kan læse teksten :)
      Og mange tak.

      Slet