Et lille surt opstød

mandag den 20. juni 2011

Hvor jeg dog bare hader offentlige transportmidler ind i mellem. Lige som man tror at nu kører det hele, så går det galt og et minut kan betyde forskellen for om man når et tog eller ej.

Jeg tog ud på uni i morges, fik samlet vores rapport, og alt er nu klart til at blive afleveret. Jeg blev færdig derude, så det passede med at jeg kunne nå hjem, skifte bukser, smide de sidste ting i tasken, og styrte op til bussen. Men jeg kunne nu godt have sparet mig, at skynde mig, for bussen kom ikke rigtigt. Efter ca. et kvarter kom der en bus, jeg tog med, men selvfølgelig var det lige netop så sent at jeg efter en løbetur fra bussen til toget pænt kunne se på mens toget kørte fra perronen.

Det betyder at jeg lige nu er ret bitter på NT, og så gælder deres rejsegaranti ikke engang. De skriver på store fine skilte i busserne at man kan få rejsegaranti hvis bussen er skyld i at man bliver 30 min forsinket på sin rejse. Så læser man om det, og så gælder det kun hvis man tager en taxa, og højst 50 km. Det gælder slet ikke hvis man skal videre med tog hos DSB. Det forstår jeg ikke helt, for det er bussens skyld at jeg nu kommer næsten en time senere frem end regnet med.

Jeg er dog kommet med et tog, men det er regionaltoget og ikke det forventede lyntog. Det tager lige lidt længere tid, men jeg er med, og jeg har en plads, selvom jeg måtte spilde 30 kr. på at købe en ny.

Jeg håber at I har bedre oplevelser med busserne for tiden, for jeg er ret træt af dem lige nu.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar