Det med festsange

søndag den 12. juni 2011

Festsange er en sjov størrelse. Mine forældre har snart sølvbryllup, og jeg er ved at skrive en sang fra min søster og mig (nu håber jeg ikke at de læser med her). Men min pointe er at det er ret svært at få formuleret noget der virker godt. Først og fremmest skal der findes en melodi. Det skal være en som de fleste kender og kan synge med på. Det begrænser udvalget en del. Den må heller ikke være for svær, og så skal både mig og min søster kende melodien som udgangspunkt. Jeg er ikke meget for at tage en melodi der efterhånden er godt og grundigt slidt, som f.eks. Hammer hammer fedt. Det må gerne være en melodi med lidt gang i, og så skal der være plads til at skrive lidt i de enkelte vers.

Jeg tror nok at jeg er kommet frem til noget, og jeg er da også begyndt, og har fået skrevet 1½ vers. Nu skal jeg bare have skrevet resten. Jeg har styr på sangskjuleren, den skal bare laves, når sangene er printet. Alt i alt har jeg vel styr på det. Der er bare så meget andet oven i det hele. Min far ringede den anden dag, og spurgte om jeg ikke lige kunne hjælpe med nogle grunde til hvorfor min mor skal have en rose, og selvfølgelig kunne jeg det. Hvad gør man ikke for familien?

Om 20 dage tager jeg afsted på ferie, og inden da skal jeg nå at skrive min opgave på uni færdig, jeg skal til mine forældres sølvbryllup + ordne det der er i den sammenhæng, jeg skal måske til studentergilde (hvis jeg kan nå det), jeg skal til eksamen, jeg skal dele flyers ud og hænge plakater op for universitet, jeg skal have styr på Nordisk Møde og jeg skal til lægen og vaccineres. Det er ret mange ting, og jeg synes ikke at der er lang tid til det, men det bliver godt at komme på ferie. Den har jeg glædet mig til.

Jeg håber at I indtil videre har haft en god pinseferie, for en lille ferie er det, selvom jeg ikke rigtigt har lagt mærke til nogle af de små helligdagsferier på det sidste.

2 kommentarer :

  1. Uh, det bliver nok en længere smørre jeg nu kommer med.
    Ja, The Secret Crusade er en del af en serie, faktisk er det første del i serien, men både bog nummer 2 og 3 er allerede udkommet.
    Bøgerne er nemlig baseret på en spilserie som hedder Assassin's Creed. Ganske kort går det ud på, at man via DNA kan få adgang til sine forfædres minder, og så leve igennem dem, for at finde ud af ting, der skal hjælpe dem i nutiden. Det lyder lidt forvirrende, men det er nogle fantastiske spil. :D Men altså, bøgerne er baseret på spillene, og af en eller anden grund, er de udkommet i en mærkelig rækkefølge. Både nummer 2 og 3 er gode bøger, og man kan sagtens læse dem, selvom man ikke har spillet spillene. De er gode bøger. :D

    Beklager den lange smørre, men når det handler om Assassin's Creed, så må jeg bare snakke. xD

    SvarSlet
  2. Det er også helt i orden. ;)

    Jeg er heller ikke den store fan af sådanne 'dræbe-spil', men Assassin's Creed er bare så godt, at jeg intet har imod det (nok fordi der ikke er den konstante skydelyd).

    I så fald du en dag læser bøgerne, håber jeg, at du vil få en god oplevelse. ;D

    SvarSlet