Stormbreaker by Anthony Horowitz

tirsdag den 25. januar 2011




Stormbreaker

Serie: Alex Rider 1

Anthony Horowitz

234 sider

Udgivet i 2000


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alex Rider er en helt almindelig teenager, indtil den dag politiet banker på og fortæller at hans onkel Ian Rider er død i et trafikuheld. Det tror Alex ikke på, isæt fordi Ian aldrig ville glemme sikkerhedsselen, og beviset på det finder Alex på Ians bil der er fyldt med skudhuller. Det virker mystisk, og alt hvad Alex havde troet om sin onkel vendes på hovedet da han finder ud af at Ian var M16 agent. Nu har de brug for en er han afslutte hvad Ian påbegyndte og de tror Alex vil være den rette. Med kun to ugers træning sendes han af sted for at opsnuse den hemmelighed Herold Sayle gemmer på, og hvad formålet med at give nye computere til alle landets skoler. Snart finder Alex sig selv midt i et farligt spil på liv og død og hvor skurkene ikke er bange for at dræbe for at opnå det de vil.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det tog mig kun to dage at komme igennem de 234 sider, og jeg er helt klar til at fortsætte med næste bog. Der er spænding og fart over feltet, blandet med mysterier og gåder. Jeg synes at det er spændende at følge Alex på hans mission. Særligt hvordan han takler problemerne, med den smule træning han har, og hvordan han følger de spor som Ian har efterladt sig.

For flere år siden købte jeg bogen her på engelsk, men kom kun halvvejs igennem, fordi den var på engelsk og at det tog mig meget land tid at komme igennem de sider. Nu er jeg kommet i gang med at læse på engelsk og så skulle den have en chance til. Og så bare hvordan det gik. På bare to dage var jeg igennem den, og jeg er godt tilfreds. Anthony Horowitz gør det godt, og skriver fængslende om Alex’ oplevelser.

Er du til spionbøger er Alex Rider helt sikkert en serie du skal kaste dig ud i. Når du har læst dem og stadig ikke har fået nok af spionage og børneagenter, kan jeg anbefale Robert Muchamore’s serie CHERUB.

Stormbreaker her er filmatiseret i 2006.

Links:
http://www.anthonyhorowitz.com/
http://www.alexrider.com/

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien: Alex Rider




Ingen kommentarer :

Send en kommentar