Top Ten Tuesday: REWIND

tirsdag den 9. oktober 2012

Jeg springer med på bølger og forsøger mig med "Broke and the Bookish's" Top Ten Tuesday feature. Hver uge er der et nyt emne til en top ti liste.


I denne uge er temaet: Top Ten Tuesday REWIND
Man skal vælge et hvilket som helt emne der før har været en del af Top Ten Tuesday. Derfor vælger jeg: Top Ten Favorite Covers
Bogens cover er tit en af de ting der fanger min opmærksomhed. Jeg ved godt at man ikke må dømme en bog på coveret, men det er bare så svært, slet ikke at give bogens forside nogen opmærksomhed. 

Listen er i tilfældig rækkefølge.


The Name of the Wind by Patrick Rothfuss

Men det skal være den engelske udgave af coveret, ikke den amerikanske. Jeg elsker den - mere er der ikke at sige
Forfatningen af Gemma Malley

Den danske udgave af bogen. Dejlig simpel og jeg bliver utroligt nysgerrig af sætningen "Mit navn er Anna, og jeg burde ikke være her..."
Udvalgt af Nick Clausen

Jeg elsker farverne og det vindblæste udtryk. Fantastisk med træet i baggrunden der giver lidt dybde til forsiden.
Troldmanden i Nord af John Flanagan

Den danske udgave af forsiden. Jeg holder rigtigt meget af farverne og så viser den ret godt mit billede ad rangerne. En bue i hånden midt i en skov. 
The Way of Shadows by Brent Weeks

Sjovt som mine yndlings forsider også tit er på nogle af mine yndligs bøger og her er det ingen undtagelse. Jeg holder rigtigt meget af den simple hvide baggrund, og den mystiske mand vække kun min nysgerrighed.
Sea Glass by Maria V. Snyder

Her er det mest af alt farverne der påvirker min mening om forsiden. Jeg holder generelt ret meget af forsider med blålige nuancer. 
Flyveri af Angie Sage

Jeg synes at forsiderne til bøgerne om Septimus Heap generelt re ret spændende. Sådan som en rigtigt gammel bog ville se ud. Flyveri synes jeg specielt godt om og når bogen ligefrem er låst med hængelås, så må den indeholde noget ret spændende og måske lidt forbudt viden. 
Serpina af Helle Ryding

Igen en fantastisk forside i blålige nuancer. Elsker hvordan Serpinas ansigt kommer til syne inde i klinten.
Lirael af Garth Nix

Super enkelt sort cover med et dejligt lysende symbol.
Slangens Gave af Lene Kaaberbøl

Helt fantastisk portræt med god fokus på slangeøreringen og en dejlig blå baggrund, der bare fremhæver personen. 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar