Til teselskab med Alice

mandag den 24. marts 2014

Lørdag d. 22. marts var en længe ventet dag - dagen for mit første bogbloggertræf. Selvom jeg har glædet mig i lang tid, så kan det ikke anbefales at planlægge stor fest fredag aften for derefter at skulle tidligt op og med bussen (allerede kl. 6:25) om lørdagen. Op kom jeg dog, og for at gøre togturen mod København lidt mere behagelig havde jeg pakket tæppe og sutsko ned. Det gav et par timers ekstra søvn og lidt i 12 var jeg fremme på adressen hvor de famøse teselskab blev afholdt. 

Katja havde på ordre fra Hjerter Dame inviteret os til Hattemagerens Teselskab. Sammen med Mathilde havde hun stablet et dejligt bloggertræf på benene med alt hvad der dertil hører. Ud over de to fantastiske arrangører, deltog følgende skønne piger: AndraAnnaAnneGitteIdaMajaMarieRikke ARikke M

Det var super hyggeligt at møde alle de andre i virkeligheden, men også en lille smule mærkeligt fordi man på en eller anden måde jo allerede kender dem i forvejen. 

Hattemagerens Teselskab blev afholdt i ægte "Alice i Eventyrland"-stil. Der var pyntet fint op i lokalet, og frokosten var i picnic-stil med mini club sandwich, mini burgere med pulled pork, mini croissanter med skaldyrssalat, hotwings med kartoffelsalat og grøntsagsstave. Bordene var pyntet med små tekopper og kortspil, og på bordkortene stod karakterer fra Alice i Eventyrland. Ved at trække kort med tilsvarende navne blev pladserne fordel. Jeg kom som Den Hvide Dronning f.eks. til at sidde ved siden af Den Røde Konge. Sjov måde at få bordplanen til at gå op på. 

Filurkatten havde også listet sig med ind og gemte sig i potteplanten (Billedet kommer fra Katja)
Efter frokosten stod den på bog-jeopardy. Holdene blev også delt efter de figurer vi havde fået tildelt tidligere. På den måde endte jeg på hold 1. Det var vildt sjovt og jeg lærte vidst også en ting eller to undervejs. Der var gode brede kategorier med spørgsmål som var både underholdende og pænt svære ind i mellem. Specielt kategorien "Dans en futtevals" var rigtig sjov og underholdende fordi vi her skulle lave forskellige opgaver. 

Mit hold fordybet i en kryds og tværs under bog-jeopardy. (Billedet kommer fra Katja)
Der var to runder i jeopardy'et og mellem dem blev det store kageborg gjort klart. Med stort meget jeg virkeligt stort, for der var alskens lækre kager og meget mere end vi kunne spise. Det var super lækkert og jeg fik f.eks. smagt macarons for første gang - og de smagte godt :). Til kagebordet havde Dreamparty sponsoret fine kagetallerkener, kagestande og kagefade, ligesom de stod bag de fine papkrus og mini knallerter der blev brugt i løbet af dagen. Dreamparty har mange fine ting. Jeg kunne især godt i kagestanden i pap. Den var super sød og så fylder den jo næsten intet når den skal opbevaret i forhold til de normale kagestande af porcelæn og metal. 

Det store kagebord (Billedet kommer fra Katja)
Efter anden omgang bog-jeopardy var det tid til at kåre en vinder. Inden finalespørgsmålet lå vores hold nr. 1, men eftersom vi ingen anelse havde om hvad det rigtige svar var, spillede vi sikkert og satsede intet. Da et af de andre hold svarede rigtigt kom de hurtigt op og overhalede os. Præmien var i ægte temastil selvfølgelig bogen Alice i Eventyrland. Der var præmier til alle, men eftersom der skulle være en fordel ved at vinde fik vinderholdet lov til at vælge først. Der var nemlig hele 4 forskellige udgaver af bogen vi kunne vælge imellem. Da det blev mit holds tur til at vælge faldt mit valg på den fine bog fra Carlsen illustreret af Tove Jansson - hende der også har tegnet mummitroldene.  De andre udgaver var en udgave med Robert Ingpens tegninger (ligeledes fra Carlsen), en tegneserieudgave fra Cobolt samt en engelsk paperback-udgave af både ”Alice in Wonderland” and ”Through the Looking Glass” fra Saxo.

Den fine Alice i Eventyrland bog jeg fik med hjem (Billedet kommer endnu engang fra Katja)
Bogbloggertræffet var en fantastisk oplevelse, og det behøver bestemt ikke være sidste gang. De andre var super søde og det kunne være hyggeligt at se dem igen og snakke endnu mere om bøger. Tak til alle jer der deltog og endnu engang mange tak til Katja og Mathilde for at arrangere det hele. 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar