Min artikel til Rejsejulekalenderen

onsdag den 11. december 2013

Jeg har haft så travlt at jeg helt har glemt at dele min artikel hos Rejsejulekalenderen med jer. Jeg har været så heldig at artiklen kom på i søndags og således blev 2. søndag i advents kalenderlåge. Hvis I er interesserede kan den læses lige her: En rejse til toppen af Afrika
De af jer der har læst med i min dagbog her på bloggen har allerede fået historien, men artiklen sætter særligt fokus på selve bestigningen af Kilimanjaro og er helt sikkert også beskrevet på en helt anden måde især nedstigningen fra toppen er beskrevet med flere ord for netop det stykke viste sig at være den største udfordring for mig. Det at gå op var ok, men at komme ned igen var slet ikke så let.

Jeg er overvældet af den opmærksomhed artiklen allerede har fået og jeg havde på inden måde regnet med at den ville blive delt mere end 84 gange på facebook. Hvem skulle have troet det? Selvom jeg slet ikke havde regnet med det, så varmer opmærksomheden og jeg er virkeligt glad og stolt over at andre vil læse og måske kan blive inspireret af min lille fortælling.

De andre kalenderlåger med historier i Rejsejulekalenderen kan jeg bestemt også anbefale at læse. Der er lidt af hvert og mange forskellige slags rejseoplevelser.

Om morgenen på vores 5. dag på Kilimanjaro stod vi endelig på toppen, Uhuru Peak, i 5895 meters højde. Efter 4 ½ dag, 40 km og 4084 højdemeter var målet nået, og vi stod på toppen af Afrika, eller Afrikas tag, som nogle ynder at kalde det. Det var en fantastisk oplevelse, men faktisk havde jeg mest af alt lyst til at komme ned igen.

1 kommentar :