Ny udgivelse #1

tirsdag den 29. maj 2012

Der udkommer rigtigt mange bøger hele tiden, så i de her indlæg vil jeg sætte fokus på nye udgivelser som jeg finder interessante. 

I vendernes vold af Josefine Ottesen
Serie: Danerriget 2, år 1168-71
Udkommer: 15. juni 2012

Handling:
Anden del af Josefine Ottesens storstilede historiske romanprojekt Danerriget, hvor vi med et nedslag i hvert århundrede følger en slægt og en by fra 1094 og frem. Her år 1168, hvor den unge Thorbjørn er blevet taget som træl af vendiske sørøvere men bliver befriet, da danerne angriber Arkona. Thorbjørn har alle evner til at blive ridder, men hverken midler eller indflydelsesrig slægt, og for at det kan lykkes må han forstå, at ridderskab sidder i hjertet og ikke i hvor dyr ens udrustning er. (saxo)


Jeg har ventet siden jeg læste første del i seien på at denne her bog skulle udkomme. Der er faktisk gået 3 år siden første del af serien "Slægtens offer" udkom. Den bog var jeg ret vild med og ser meget frem til den næste bog. Samtidig kan jeg godt forstå at det har taget sin tid at skrive bogen. Der må være ret meget research til sådan en historisk bog og samtidig har Josefine Ottesen haft gang i så meget andet. 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar