At være lille og lav

torsdag den 10. februar 2011

Nu har jeg en gang for alle fået slået fast at jeg bare er et godt stykke lavere end alle andre. Vi var ude og arbejde med totalstationen* for første gang i dag. Opgaven var at stille den op og tjekke alle de ting der nu skal kontrolleres for at den står rigtigt i forholdt til både vandret og lodret. Sådan et instrument skal stilles op så den der skal måle kan kigge lige ind i kikkerten, uden at skulle bøje sig eller stå på tær. Og her kommer det så. Jeg kan på ingen måde se ind i de opstillinger som de andre laver. Så jeg stod pænt ved siden af i første omgang og noterede ned. Derefter skiftede vi så jeg også kunne prøve det hele. Det blev til et par grin og lidt kommentarer som "en sød lille opstilling" og "nu skal vi ned på knæ og måle". Det er det man får ud af at være lav.

* sådan en man målet vinkler og afstande med. Et meget præcist måleapparat.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar