Hjemmelavede karameller...... mmmm

onsdag den 15. december 2010

I går var jeg jo til juniormøde med spejderne og vi eksperimenterede med at lave karameller og skumfiduser. Skumfiduserne gik godt og blev rigtigt gode. Karamellerne gik mindre godt. I hvert fald hvis det skulle være blevet til hvad jeg forbinder med karameller. Det blev en meget går karamel, der mest af alt smagte af det der er inden i daim. Det var kun nødderne og chokoladen der manglede. Vi havde jo kun 1½ time i går så jeg havde fundet en opskrift som vi kunne nå. Men jeg er blevet lidt varm på det med at lave karameller så i dag har jeg været ude at købe fløde og vanilie så jeg kunne lave en portion selv, men med en anden opskrift, hvor karamelmassen skal koge i lidt under en time. Det er blevet nogle rigtigt gode vanillie-flødekarameller og jeg sidder og nyder et par stykker nu.


Opskriften jeg brugte i dag kommer fra bogen: Alletiders slik - Lakrids og Karameller af Helle Beisheim

Ingen kommentarer :

Send en kommentar