Bogklubber mm.

torsdag den 13. juni 2013

10 dage er der gået siden mit sidste indlæg her på bloggen. Det har været 10 dage travle dage for dette semesters projekt skulle afleveres igår. Vi har haft lidt travl her de sidste mange dage for lige at nå at skrive og rette det sidste. I går blev de sidste henvisninger og referencer indsat i rapporten og så var den ellers klar til print. Da kl. blev 1, så der seks stk. fint indbundende rapporter med tilhørende bilagsmapper på bordet, klar til aflevering. Det er fantastisk at få afleveret, men det var egentligt ikke det jeg ville skrive om her.

Kender I siden Boggnasker.dk? Det er et forum for bogglade og skrivetossede børn og unge og jeg har været flittig bruger siden engang i 2007 (faktisk har jeg haft en bruger på Boggnasker i længere tid er jeg har haft Facebook). I år går noget helt ny og spændende igang for unge mellem 13 og 20 år. Der bliver nemlig oprettet selvstyrende litteraturklubber på 20 af landets biblioteker. Bogklubberne bestemmer selv hvad de skal lave og hvordan de skal gøre det, dog ligger det fast at de 20 klubber i fællesskab skal arrangere en litteraturfestival for unge i februar 2014. Lyder det ikke fedt? Jeg ville ønske at jeg var nogle år yngre så jeg kunne blive en del af det, for Boggnasker har betydet meget for mig i de sidste 6 år. Men man må jo lade ungdommen komme til, ikke? Tjek videoen her ud og så om der kommer en klub på dit bibliotek her:  www.boggnasker.dk Boggnaskerne - Selvstyrende litteraturklubber for unge



Som et andet lille sidespring så vil jeg gerne lige vise denne video der er lavet for Landinspektørstudiet. Mange spørger 'Hvad er en Landinspektør?'. I videoen fortæller Cecilie rigtigt godt hvad det vil sige at læse til landinspektør og hvad man f.eks. kan arbejde med.  Se den, eller lad være, men det er en god beskrivelse af hvad jeg bruge min tid på. Jeg er dog gået i den tekniske retning hvor det handler mere om opmåling og kortlægning end jura og planlægning.

3 kommentarer :

  1. Ej hvor lyder det fedt! Nogle gange vil man altså ønske at man var ung igen.

    Jeg håber at der er en del der får lyst til at være med til det.

    SvarSlet
  2. Ih hvor spændende! Hvorfor var der ikke sådan noget i 'min tid'!

    SvarSlet
  3. Ja det ville være ret fedt at være 20 igen og kunne være med til det. Jeg håber dog at jeg kan få tid til at tage til Odense i februar når de afholder litteraturfestivallen. Noget der er planlagt er unge kan nu være bedre end den omgang jeg oplevede til Ordkraft tidligere i år.

    SvarSlet