Er foråret på vej?

onsdag den 22. februar 2012

Det spørgsmål stillede jeg mig selv i dag da jeg prustende og trampende i pedalerne kæmpede mig op af bakken  på vej hjem. Inde i hækken stod der nemlig de fineste små vintergækker og erantis. Det var de flotte gule erantis jeg lagde mærke til først, de springer så klart i øjnene. Vintergækker og erantis er for mig et tegn på at nu er foråret på vej - så nu må frosten gerne forsvinde så den ikke dræber dem igen.

Vintergækker betyder også at man fra nu af kan begynde at sende gækkebreve til påske hvis man er til sådan noget. Hvis man er rigtig ivrig, så kan man jo lave nogle rigtigt fine ved at se på de eksempler der er i bøger, eller også kan man bare klippe sit helt eget som man selv lyster. Når jeg tænker gækkebrev så er kriteriet bare at det er fremkommet ved at man folder papiret på den ene eller anden måde og så klipper huller i det. Jeg ved ikke om jeg selv skal sende gækkebreve - det er ikke noget jeg har gjort de sidste par år, men det er nu meget hyggeligt.  For mange år siden samlede jeg faktisk en hulens masse gækkevers sammen og skrev ind i en lille folderdims. Jeg ved ikke om jeg har den mere, men jeg tror at der var omkring 200 forskellige. Der er helt vildt mange søde, sjove og mærkelige vers.

Jeg fandt lige ud af at man kan sende et elektronisk gækkebrev på DR: Gækkebrev. Det er ikke helt det samme som et rigtigt gækkebrev, men det er da lidt sjovt.

Nu kom det til at handle ret meget om gækkebreve, men det var der mine tankter første mig hen da jeg så vintergækkerne.

Se et fint gækkebrev jeg hurtigt fik lavet

Ingen kommentarer :

Send en kommentar