Oktober 2014

mandag den 3. november 2014

Arbejdet
Oktober har været en måned der er fløjet afsted og den største grund til at jeg har bemærket månedsskiftet er at den første rigtige løn er tikket ind på kontoen. Tænkt at man kan få så mange penge på en gang. Med et liv som studerende på SU og med diverse mindre studiejob har jeg jo været vandt til at det samlede beløb jeg fik i en måned var delt ud på flere forskellige indbetalinger. Denne gang kom der én og den var flere gange større end noget jeg ellers har været vandt til.

Det er selvfølgelig også arbejdet der har fyldt rigtigt meget i oktober. Jeg har nu haft rigtigt fuldtidsarbejde i en hel måned og det har kunnet mærkes på overskuddet. Jeg har været træt og brugt når jeg er kommet hjem, men jeg har også været rigtigt glad. Jeg bliver udfordret og får lov til at arbejde med rigtigt spændende ting. Hvis jeg kort skal sige noget om hvad jeg egentligt laver, så har det med jernbaner at gøre. Der laves gennemgang af sporenes geometri (hvor meget det kurver til højre og venstre, samt op og ned) og mere detaljerede opmålinger af sporet. Det hele bruges når sporet skal justeres så det kommer til at ligge lidt bedre og togturen bliver lidt mere behagelig.

Når der nu skal måles på jernbanen, så betyder det en del rejsen rundt omkring i Danmark og jeg har allerede nu været i både Silkebord, Viborg, Aalborg og København.

Teatertur
Jeg har nævnt dette før, men oktober er altid lig med teater og eventyr for mig når kalenderen siger uge 42 og Eventyrteatret spiller deres familiemusical i Tivoli. Det blev en super hyggelig dag i selskab med venner og familie. Sangene er blevet hørt en del siden og jeg kan allerede flere af dem uden ad,

Gourmetmad på Electrolux
En torsdag aften var jeg til mit første firma-arrangement. Vi var ude på Electrolux hvor vi skulle lave gourmetmad sammen med en kok. Han havde forberedt nogle af tingene på forhånd og så skulle vi ellers bare i gang. Vi blev delt i 3 hold - jeg fik lov at være med til desserten. En opgave som jeg synes var rigtigt sjovt for så kunne jeg rigtigt selv lære at lave den marcel-chokoladekage som jeg elsker når min far laver. Vi lavede også lakrids-kaviar og selvom jeg ikke kan lide lakrids så var det sjovt at finde ud af hvordan sådan noget laves, selvom det i længden blev lidt kedeligt at dryppe lakridsvæske ned gennem iskold olie.

Det var rigtigt hyggeligt at lave maden og være sammen med kollegerne på en anden måde. Hvis nogen en dag skulle inviterer jer på kokkeskole på Electrolux kan jeg kun anbefale at I takker jeg. Det er super lækker mad man kan få lavet der, med den rette vejledning og enkelte forberedte ting.

Læsning???
Læsningen går det ikke alt for godt med. Jeg er ofte træt i hverdagene og får ikke læst ret meget. Jeg har dog altid en bog med mig når jeg er udstationeret rundt om i Danmark og så er jeg begyndt at eksperimentere med at hører lydbøger i bilen når jeg kører frem og tilbage til arbejdet.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar