Outside In af Maria V. Snyder

fredag den 31. januar 2014




Outside In

Serie: Insiders 2

Maria V. Snyder

326 sider

Mira Ink - 2011
Org. udgivet i 2011

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kampen er slut. Travaerne er overvundet og “the Pop Cops” er afskaffet. Trella mener at hendes rolle er overstået og nu vil hun bare have sit liv tilbage og have tid til at undersøge den nye del af INSIDE. Problemet er blot at der ikke er fred i INSIDE. Uppers og scrubs er ikke blevet forenet. Scrubs gider ikke fortsætte deres arbejde of befolkningen er derfor plaget af en generel kedsomhed der bl.a. fører til oprør.  Som om det ikke er nok, så opstår der yderligere problemer da Trella og de andre opdager at der er andre i det ydre rum og at disse andre har planer om at invadere INSIDE. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da jeg var færdig med at læse Inside Out havde jeg ikke det store behov for at læse videre. Historien var ligesom færdig og jeg kunne ikke rigtigt se hvad der kunne ske i anden bog. Derfor var jeg også lidt skeptisk da jeg gik i gang.

I den første del af bogen var det da også denne følelse jeg havde. Samfundet i INSIDE er gået i opløsning og der er ikke nogen der tager leder-rollen på sig. Trella er umådeligt irriterende og kan slet ikke se at hun stadig er en del af det hele og bør involvere sig i hvordan deres samfund styres. Nogle gange træder hun dog lidt i karakter og jeg skiftevis hader og elsker hende.

Ca. halvejs inde i bogen begyndte den at give mere mening og jeg kunne se hvorfor der kunne skrives en bog mere om Trella og INSIDE. Universet udfordres lidt mere og årsagen til at befolkningen blev opdelt i Uppers og scrubs bliver uddybet lidt mere. Desværre uddybes det ikke nok og man får aldrig svar på hvad der skete og hvem de her Outsiders i virkeligheden er og hvorfor de i første omgang ændre i det ydre rum.

Nu mens jeg tænker over det, så ville det også have været fedt hvis man havde hørt noget om hvorfor de befinder sig i INSIDE på vej til en anden planet. Er der sket en katastofe på Jorden der har tvunget menneskene til at forlade den eller er det en mindre flok der har besluttet sig for at prøve lykken i rummet?

Selvom jeg synes at der mangler nogle svar og forklaringer var jeg godt underholdt undervejs og historien var fint fortalt. Alt i alt en fin bog der er let at læse.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien:


Ingen kommentarer :

Send en kommentar