Blog Tour #3: Anmeldelse - Serpina

søndag den 19. maj 2013



Helle Ryding Blog Tour
Morganas Kilder og Klintespind

Dag 3
Anmeldelser af "Serpina" på alle blogs

Frk. Hyms - Boglabyrinten - Læsehestens blog
Sus' bogblog - Bøger på Tværs



ß Stil spørgsmål direkte til Helle Ryding à
ß Klik på de grønne bannere à





Serpina


Serie: Klintespind 1


Helle Ryding

414 sider
ISBN:  978-87-170-4190-5

Nyt Nordisk Forlag - 2011



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogen handler kort fortalt om pigen Serpina Mithramsdatter. Hun er datter af Klintekongen Mithram der lever i klinten på Sorias kyst. Vi møder Serpina lige inden hun skal indvies som præstinde hos Undinden. Kort tid efter begynder der at ske mystiske ting. Fremmede mænd sniger sig rundt på klinten og Serpina får en brændende lyst til at finde ud af hvem de er og hvorfor de er der. Det viser sig at blive et farligt spil der bl.a. indblandet klintekongens største fjende, Slangen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg læste Serpina første gang lige da den udkom og skrev anmeldelsen her: Serpina af Helle Ryding
Senere læste jeg bogen igen inden jeg lavede dette interview med Helle Ryding: Interview med Helle Ryding

Jeg har derfor grundet mangel på tid valgt ikke at læse bogen for tredje gang. Derudover synes jeg ikke at det giver mening at skrive endnu en anmeldelse af bogen for sidste gang roste jeg den til skyerne og jeg kan stadig rigtigt godt li' den. En trejde gennemlæsning vil ikke ændre på det, så her får I lige et par citater fra min tidligere anmeldelse af bogen.

"Der er en ting der gør Helle Rydings bøger helt unikke. Hun skaber fantastiske fantasyverdener og eventyr bygget på danske og nordiske sagn, myter og gamle historier. ... ... Jeg synes at det er fedt at der kan skabes så god og spændende fantasy ud fra vores egen historie og vores egne mytologiske skabninger."

"Serpina er en bog der rammer utroligt mange følelser. Man føler kærligheden mellem klintemøerne og følger også deres forskellige kampe og hemmeligheder. Man føler Mitrams helt utrolige vrede, når han kalder uvejret ind over kysten. Og man føler den store palette af følelser som Serpina må gå igennem for at finde frem til sandheden."


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien: Klintespind

Ingen kommentarer :

Send en kommentar