Lidt blandet snak om forår og orkideer

tirsdag den 22. marts 2011

Nu er foråret kommet. Eller i hvert fald for denne her uge, og vejret er helt vildt lækkert. Det er jo ligefør det kan kaldes varmt. Det er dejligt at cykle i skole om morgenen med solen skinnende fra en skyfri himmel og endnu mere lækkert at cykle hjem igen.
Foråret er bare knap så spændende når man vælger at lægge sig syg. I går havde jeg det ikke så godt, og har nok været vågen de første 10 gange i løbet af natten. Alligevel stod jeg op og tog ud på uni. Der er under 2 uger til aflevering og i dag ville bage ikke være en god dag at blive væk, for der var ret meget der skulle nås. Vi tog dog tidelige hjem, med det resultat at jeg lagde mig til at sove i 2 timer. Super måde at tilbringe den første forårstid på. Jeg burde jo være ude. Burde nyde det gode vejr og mærke solens varme. Men mit helbred protesterer og så må jeg hellere lytte til det.

Min orkide er sprunget ud igen. Det er tredje gang siden jeg fik den da jeg blev student forrige år. Jeg troede ikke at den ville overleve. Jeg har aldrig haft grønne fingre, men den ser ud til at trives og nu er der igen fine hvide blomster.

1 kommentar :

  1. Hendes Skammerserie har jeg hørt rigtig meget om - og faktisk kun gode ting. Hehe. Så den overvejer jeg helt sikkert, at skulle læse på et tidspunkt.

    SvarSlet