Nyt på reolen #22: Bogudsalg

mandag den 14. marts 2016

Bogudsalg er en sjov størrelse og har i år fundet sted på to forskellige tidspunkter, alt efter hvilken butik der var tale om. Jeg mindes ellers at det plejer at ligge på omtrent samme tid. Men pyt med det - et udsalg er jo et udsalg og mulighed for at spare mange penge - eller bruge rigtigt mange penge på bøger man slet ikke havde planlagt at købe :)

Jeg kiggede troligt katalogerne igennem og ligesom mange andre bogbloggere var jeg inviteret til Arnold Busks førudsalg, med mulighed for at vælge lidt bøger til anmeldelse - den mulighed takkede jeg dog pænt nej til, for lige nu kan jeg slet ikke finde tiden til at læse og jeg bryder mig ikke om at tage imod bøger som jeg ikke får omtalt.

Generelt set synes jeg ikke at der er ret mange bøger der fanger min interesse til disse bogudsalg. Hverken de tidligere år eller denne gang. Der var dog en enkelt undtagelse i år og jeg mødte derfor op i Arnold Busk for at få fingre i disse lækre bøger:


Alle syv bøger i serien om Septimus Heap for blot 250 kr. Det kunne jeg ikke sige nej til. Jeg har læst de første seks bøger og mangler derfor kun den sidste. Nu glæder jeg mig til at læse den og så afslutningen på hele Septimus' eventyr.

Serien er skrevet af Angie Sage og består af bøgerne: Magik, Flyveri, Alkymik, Qurér, Zirene, Mørkhed og Flammeri.

Arnold Busk er samtidig ved at udvide deres byttebogs-ordning, så der kommer byttebøger i alle deres butikker (det er vidst nok sket). I den forbindelse gav de mulighed for d. 1. marts at aflevere en brugt bog og få 50% på en ny. Det tilbud benyttede jeg mig af og kom hjem med Dødskuren af James Dashner - den tredje og sidste bog i Mazerunner serien. Det er altså bare skønt at få samlet sådan en hel serie, så den kan læses færdig og samlet pynte på reolen.



Har I købt noget godt for nyligt?

6 kommentarer :

  1. Det var altså et supergodt tilbud på Sage-bøgerne- én koster som regel mellem 350 og 400 kr :-) De er i øvrigt fantastiske som højtlæsningsbøger.

    Arnold har desværre ikke bredt ordningen til alle byer endnu. Her i Roskilde har de i hvert fald ikke oprettet det (endnu), men man kan jo håbe.


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kunne heller ikke modstå det. Fantastisk at de også fungerer som højtlæsning. De er jo også rigtigt fine med små illustrationer ved hvert kapitel.

      Jeg har endnu ikke rigtigt været forbi Arnold Busck siden, så jeg har slet ikke styr på om der er kommet byttebøger i Odense. Men mon ikke det kommer på et tidspunkt?

      Slet
  2. Jeg fik også fingre i Septimus Heap serien, jeg glæder mig så meget til at komme igang med den. :)

    Piskeriset: De skulle gerne få det i alle Arnold Busck, men Roskilde har lige fået en sprit ny chef, så der er vist lidt meget der lige skal på plads.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå at du gør. De er gode. Jeg glæder mig bare til at få afslutningen.

      Slet
  3. Overvejede virkelig Sage-serien, men det blev ved overvejelsen, men de er virkelig fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå. Nogle gange er man også nød til at holde sig selv lidt i hanke - ellers så køber man sig jo fattig i gode tilbud man ikke havde planlagt :)

      Slet