Den Faldne Engel af Kenneth Bøgh Andersen

søndag den 25. oktober 2015





Den Faldne Engel

Serie: Den Store Djævlekrig 5

Kenneth Bøgh Andersen

315 sider

Høst & Søn - 2015

Anmeldereksemplar fra Rosinante & Co.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens begyndelse:
"Sveddråben gled ned over panden imellem de to ar og fortsatte videre ned af næseryggen. Føltes som en finger, der delte hans ansigt i to. 
(Sig til hende, at ... Nej. Det siger jeg selv, når hun kommer. Husk, at det ikke er farvel det her ...) 
Han løb hurtigere. Efterårsinden var frisk og sval mod hans varme ansigt, larmede i ørerne. Men ikke nok. 
(Angående det. Så ... Nej ...)"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogens bagside:
Det er halvandet år siden, Filip tog endeligt afsted med Helvede og vendte tilbage til livet på jorden. Men Filip er ikke længere den, han var engang. Han føler sig mere ensom end nogenside - ensom og vred. Men en dag sker det, der ikke længere burde kunne ske, og Filip hentes atter tilbage til Helvede. Ikke af Djævelen denne gang, men af Gud selv ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min mening:
Da jeg fandt ud af at Kenneth Bøgh Andersen ville komme med en ny bog i Den Store Djævlekrig-serie, var det med meget blandede følelser. Jeg var begejstret - for det er en fantastisk serie og jeg elskede at læse de første 4. Men samtidig var jeg også dødhamrende nervøs. Når en forfatter vælger at genåbne en ellers afsluttet serie kan der ske flere ting. Enten kommer der en ny og fantastisk bog som passer perfekt sammen med de andre, eller også så slår den helt fejl og er mega ringe. Er bogen dårlig vil det ikke blot være denne nye bog der lider et knæk, men hele serien vil ligesom dale i kvalitet. Det var dette sidste senarie jeg har været nervøs for.

Jeg kunne dog ha' sparet min nervøsitet - for Den Faldne Engel er en GOD bog. Jeg nød virkelig at være tilbage i Helvede sammen med Filip. Og Satina.

Det er en god bog, men jeg må også indrømme at jeg ikke er helt oppe og ringe over den. Jeg synes tempoet i den er ret langsomt og det irriterede mig at vi ikke kunne få at vide hvorfor Filip var blevet kaldt tilbage til Helvede. Filips søgen på det spørgsmål trak alt for langt ud. Jo godt nok møder vi spændende personer - som senere viser sig ret vigtige, men der var ligesom lidt for meget væven frem og tilbage til at jeg synes det var lige sjovt hele vejen.

I bund og grund kan bogen kaldes en lang intro til det her nye problem og det er da også kommet frem at der er endnu en bog på vej til næste år. Den tegner til gengæld til at blive meget spændende og jeg glæder mig til at læse videre.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bøger i serien: Den Store Djævlekrig



2 kommentarer :

  1. Uha Det lyder spændende :D Har også glædet mig til den med lidt blandede følelser :D Så dejligt at høre at de nervøse følelser kan tysses lidt ned ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er jo altid lidt et sats når en lukket serie lukkes op igen. Men Den Faldne Engel ødelægger i hvert fald ikke serien og er ligeså sjov som de foregående.

      Slet