December 2014

onsdag den 31. december 2014

Endnu en måned er gået og med den endnu et år. Min december har budt på læssevis af arbejde - jeg synes vi har haft travlt og det blev ikke bedre da firmabilen en eftermiddag på vej hjem gav op og gik over på nødprogram. Vi var i Tinglev og skulle tilbage til Fredericia og når vi skulle op af en bakke kunne vi lige klare den med 15-20 km i timen. Løsningen blev at vi tøffede stille og roligt afsted og at der så kom en anden og hentede os.

December betyder som altid jul, men jeg synes ikke at jeg rigtigt nåede at komme i ordentligt julestemning. Det skyldes måske til dels at jeg ikke rigtigt har været hjemme. Men på trods af det har julen været rigtig dejlig. Vi valgte at holde jul herhjemme på gården og invitere både mine og Martins forældre. Det blev en hyggelig aften med utroligt mange gaver - taget i betragtning at vi blot var 9 voksne mennesker.

Første juledag stod på ren afslapning herhjemme og det er altså virkeligt skønt ikke at skulle fare afsted til julefrokost den dag. Jeg elsker i hvert fald at have tid til at slappe af og nyde mine gaver. Anden juledag tog vi derimod en tur over Storebælt. Min farmor holdt julefrokost kl. 14, men vi tog tidligere hjemmefra, så vi kunne få en hel dag ud af det. Vi havde nemlig også planlagt at kører hjem igen samme aften. Inden julefrokosten startede nåede vi således at spille lidt spil og gå en tur på en skøn snedækket golfbane. Herhjemme har vi ikke rigtigt fået noget sne, men derover lå et fint lag at det fineste frostsne. Det har da også vist sig at Tune et par gange inden for den seneste uge er løbet af med sejren om årets koldeste nat.




Min jul har desværre også stået på noget knapt så rart. Juleaften fik jeg meget ondt i ryggen og det har ikke rigtigt ville forsvinde igen. Jeg forsøgte mig med en omgang massage i mandags, men det har ikke hjulpet meget, så nu doper jeg mig selv med smertestillende piller. Jeg hader at have ondt i ryggen og denne smerte er ikke en jeg har oplevet før. Jeg føler mig virkeligt gammel når jeg næsten ikke kan bevæge mig eller hente de ting jeg selv skal bruge.

Mit rygproblem har betydet at jeg har siddet meget stille, og derved har jeg haft tid til at læse en masse - jeg ville nok have gjort det alligevel, men nu skulle jeg jo have noget at lave når jeg bare sad og havde ondt af mig selv. Jeg blev således færdig med Warbreaker, som jeg ellers har været i gang med et par måneder. Derudover har jeg fået læst Den Fredløse som jeg blev færdig med i går. Selvom de sidste par måneder har været sløve på læsefronten, fik jeg da sluttet året af med at færdiggøre et par bøger. Jeg tror jeg venter med at starte på en ny indtil i morgen, så jeg kan begynde 2015 uden igangværende historier der skal læses færdige.

Vi fik forresten også sat pejseindsats ind i den åbne pejs lige her inden jul, så det har været skønt med den ekstra varme og dejligt at sidde foran den og læse.


7 kommentarer :

  1. Tak for nogle dejlige juledage søde Kathrine - næste år står nok kun på bog pakker ..... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvtak. Først til næste år? Jamen der er jo lang tid til. Kan der måske ikke snige sig en enkelt bogpakke ind i julen i år?

      Slet
    2. Selvfølgelig gør der måske nok det ;-)

      Slet
  2. Sikke noget, du må have god bedring! Og godt nytår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ryggen er heldigvis blevet bedre her idag og gør nu kun ondt når jeg bevæger mig forkert i yderpositionerne. Til gengæld har jeg reddet mig en omgang forkølelse. Det er sådan en dejlig måde at bruge sin ferie på - eller ikke :(

      Godt nytår til dig også :)

      Slet
  3. Åh pejs - Hvor hyggeligt. <3
    Og rigtig god bedring med ryggen!

    SvarSlet