Nye vaner

onsdag den 11. april 2012

Det er ved at være lidt tid siden jeg sidst har kommet med noget her på bloggen - desværre. Min hverdag er i løbet af de sidste måneder blevet lidt mere presset. Det er der overvejende to grunde til - begge positive - men også begge nogle der betyder at jeg ikke har så meget tid til at læse og skrive på bloggen.

Jeg har måske fået det skrevet engang, men fra februar måned meldte jeg mig ind i Fitness World, for at komme i gang med lidt træning. Jeg er gået hen og blevet rigtigt glad for både step og spinning og prøver så vidt muligt at kommer afsted 2-3 gange om ugen. Det er rigtigt lækkert at komme afsted og selvom jeg nogle gange er meget træt bagefter, så får jeg på en måde mere energi. Det var den ene grund til at jeg har mindre tid. Den anden er noget helt andet.

Min kæreste er kommet hjem og bo efter at han stoppede i militæret, så nu har jeg ham herhjemme hver eneste dag. Det er rigtigt rart. Før i tiden kunne jeg let først gå i seng når klokken var mellem 23 og 24, men fordi min kæreste skal tidligt op, går han også tidligt i seng og det har fået mig til at kommer i seng omkring kl. 22 eller 22:30 de fleste dage. Det betyder at jeg får sovet mere og på den måde nok er mere frisk om morgenen, men igen er der forsvundet et par timer fra mit døgn, hvor jeg ellers sad og læste, eller klikkede rundt på nettet.

I påsken var jeg på besøg hos mine forældre, men det lykkedes mig alligevel at læse en lille smule. Det går stille og roligt fremad med "The Game of Thrones". Det er en ret god bog, selvom den tager sin tid at komme igennen. Jeg er glad for at jeg fik begyndt på den. Og så kommer de 2 første afsnit af tv-serien jo også på lørdag. Jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, men jeg troede i hvert fald at det drejede sig om et enkelt afsnit i en times tid lørdag aften, men et tjek af tv-programmet viser at tv3 viser 2 afsnit og da hvert afsnit er på 60 min + reklamer så ender det med små 3 timer med Game of Thrones lørdag aften. Desværre er jeg ikke hjemme, så jeg må sætte vores boks til at optage det så jeg kan se dem en anden dag.

Til sidst vil jeg lige dele denne video med jer. Den 19. april udkommer første bog i John Flanagans nye serie Våbenbrødre på dansk. Den hår fået titlen "De Uønskede" og i videoen præsentere Flanagan bogen for os danske fan. Har udtaler rent faktisk titlerne på danske og det er lidt underholdende. Det minder mig også om den gang John Flanagan var i Odense og jeg var inde at snakke med ham sammen med en flok andre boggnaskere. Der forsøgte han at sige Skyggens Lærling. Det er ikke ligefrem de letteste titler hans bøger har fået når han gerne vil udtale dem på dansk. Men se videoen og hør selv.


1 kommentar :

  1. Helt enig i din kommentar, tror også jeg var kørt lidt træt i bøgerne om Cherub, hvis det var 12 bøger om James og hans forskellige scoreteknikker ;)
    Jeg er helt VILD med den video, det er så mega fedt at han siger det på dansk. Respekt for at han gør det :D

    SvarSlet