Kultur For Unges kåring af de 5 bedste bogblog

søndag den 15. april 2012

Her den anden dag kom der en mail fra Peter fra Kultur For Unge, der fortalte at de har kåret de 5 bedste bogblogs ud af 23 kandidater. Min blog, Bøger på Tværs, er blandt de 23, men kom ikke i top 5, hvilket også er helt okay, for de blogge der ligger der, er ret gode. Bare det at min blog har været med i vurderingen gør mig glad. Så må der jo være et eller andet der fungerer.

Billedet er lånt af Kultur For Unge

Bortset fra kåringen af top 5 bogblog, så har Kultur For Unge også givet kommentarer til de 18 andre blogs, og det er da super lækkert. Her er hvad de skriver om min:


Vi elsker ♥:
  • den fine opdeling i læsevenlige afsnit, der giver god læsero.
  • at der bliver anmeldt mange børneromaner, der ellers sjældent er i høj kurs på danske bogblogs.
  • at der bliver anmeldt en del danske bøger.
Vi savner:
  • at bøger i en serie altid bliver anmeldt fra 1′eren og frem, og ikke midt i serien.

Det er rigtigt rart at høre andre sige noget godt om ens blog, så jeg blev rigtig glad da jeg så artiklen på Kultur For Unge. Jeg vil også give dem ret i at serierne nok burde være anmeldt fra bog 1, men (og det skal ikke være en undskyldning) jeg har svært ved at skrive anmeldelser af bøger jeg har læst for lang tid siden og hvis jeg synes at de senere bøger i serien skal omtales med en anmeldelse, så har jeg gjort det. Jeg vil fremover være opmærksom på det, men igen, mine anmeldelser afhænger jo af hvad jeg læser.

Hele artiklen kan for øvrigt læses her: Kultur For Unge: Vi kårer de 5 bedste bogblogs skrevet af unge danske anmeldere

Der er jo som sagt 23 blogs med og der var da nogle imellem som jeg ikke kendte til og dem skal jeg se lidt nærmere på. Kåringen her er jo en oplagt mulighed for at stifte bekendtskab med nye blogge om bøger.

Til sidst vil jeg da lige ønske de bloggere tillykke der havnede i top 5, og takke alle andre for at de skriver deres blogge, som er så dejlige at følge med på.


2 kommentarer :

  1. Hej Kathrine!
    Jeg har skrevet nogle kommentarer til Karen Skovmands bøger under mit fulde navn, som jeg meget gerne vil have slettet. Vil være glad, hvis du ville gøre det. :)

    Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise. De er hermed fjernet, men sig endeligt til hvis der er en jeg har overset.

      Slet