Et kort glimt fra Ordkraft

søndag den 13. april 2014

Her torsdag, fredag og lørdag var der Ordkraft på Nordkraft er i Aalborg. Der var ikke meget i programmet der sagde mig noget i år og efter min lidt skuffende oplevelse sidste år havde jeg ikke sat tid af til at besøge Ordkraft.

Da fredagen nærmede sig havde jeg langsomt ombestemt mig. Fredag formiddag er fortrinsvis henvendt til børn og der var en masse skoleklasser der var på besøg. Det var tydeligt at mærke at der ikke er lærelockout i år i forhold til sidste år. Sidste år var der ikke super mange deltagere - i år var der propfyldt og næsten ikke til at finde et sted at stå. Grunden til at jeg alligevel tog af sted var Kenneth Bøgh Andersen. Han var så også den eneste grund til at jeg cyklede ind til Nordkraft, så jeg var klar da han gik på scenen og kørte derfra igen bagefter.

Kenneth Bøgh Andersen talte først lidt med Knud Erik Meyer Ibsen om Antboy og forskellen på bøgerne og filmen. Selvom jeg ikke har læst eller set Antboy, så var det super interessant og jeg har fået ret meget lyst til at læse bøgerne. Det meste af tiden blev derefter brugt på spørgsmål fra alle de mange børn. Og de havde rigtigt mange gode spørgsmål. Jeg kan sgu blive helt imponeret over at de har så meget at spørge om, for ofte kan jeg ikke selv finde gode spørgsmål når jeg står overfor store forfattere som jeg beundre.

Det er første gang jeg hører Kenneth Bøgh Andersen tale om sine bøger, og selvom jeg meget hellere ville høre om Djævlens Lærling, så var det her helt ok. Han besvarede da også et par enkelte spørgsmål om Djævlens lærling. F.eks. at ideen opstod efter han læste en helt bestemt sætning i Lille Lucifer af Bent Haller. Eller at filmrettighederne faktisk er solgt, og at der lige nu arbejdes på en computeranimeret version - der vil dog stadig nok gå en del år (5-10 år) før vi kan forvente at se filmen.


Kenneth Bøgh Andersen havde selvfølgelig også en Antboy t-shirt på der rigtigt passede til temaet

1 kommentar :

  1. Hvor ser det spændende ud! Jeg er selv ret glad for Kenneth Bøgh Andersen, og han er en fryd at opleve virkeligt.

    SvarSlet