Top Ten Tuesday: Kick-Ass Heroines

tirsdag den 30. oktober 2012

Jeg springer med på bølger og forsøger mig med "Broke and the Bookish's" Top Ten Tuesday feature. Hver uge er der et nyt emne til en top ti liste.


I denne uge er temaet: Top Ten Favorite Kick-Ass Heroines
Yndlings Kick-Ass Heltinder. Interessant emne. Lad os se hvor mange jeg kan finde. 

1. Yelena Zaltana fra Poison Study af Maria V. Snyder: Hun er ret sej og virkelig en karakter jeg holder af. Jeg får helt lyst til at genlæse bogen når jeg tænker på hende

2. Katriona fra Sølvhesten af Lene Kaaberbøl: Hidsig og rødhåret, og så har hun sin egen mening. Hun lader ikke andre stå i vejen for sig, og så får hun en sej sølvhest der kræver en vis portion Kick-Ass at håndtere. 

3. Alyss fra Skyggens Lærling bøgerne af John Flanagan: Wills veninde fra barndommen udvikler sig til at blive en ret sej kurer gennem serien. 

4. Arya Stark fra A Game of Thrones af George R. R. Martin: Hun er bare den sejeste lille pige. Jeg elsker hendes kapitler i bøgerne.

5. Alanna fra Tamora Pierce's bøger: Der er ikke så meget at sige her. Kvinden der ridder som en mand er helt sikkert en af Kick-Ass heltinderne.

6. Fu Ning fra Klanen af Robert Muchamore: Endnu en sej lille pige, der forstår at kæmpe for det hun vil. 

7. Lyra fra Det Gyldne Kompas af Philip Pullman: Der skal noget af et mod til at kontakte de store bjørne og bede dem om hjælp, så derfor er hun med. 

8. Viridiana Sovari fra The Night Angel Trilogy af Brent Weeks: Jeg synes bare at hun er en ret fed karakter. I starten brød jeg mig ikke specielt meget om hende, men der er et eller andet over hender der går at hun er på listen her. 

9. Lauren Adams fra bøgerne om CHERUB af Robert Muchamore: James lillesøster der hurtigt opnår den sorte trøje, og så forstår hun bare hvordan man sætter James på plads.

10. Serpina fra Serpina af Heller Ryding: En selvstændig og rebelsk tøs. 

Ingen kommentarer :

Send en kommentar