En drøm om at nå toppen

onsdag den 4. juli 2012

Jeg har ikke skrevet så meget om det her på bloggen, men siden sidste års sommerferie i Marokko har jeg gået med en stor drøm om at komme op på toppen af Afrika, nærmere bestemt Kilimanjaro. Vandringen rundt i Marokkos bjerge og den lille bestigning af Toubkal gav mig mod på mere, og heldigvis er min kæreste med på ideen. Jeg har gennem det sidste år, set på turbeskrivelsen hos Topas rigtigt mange gange og drømt mig væk.Nu har sommerferien er startet mærker jeg bjerget kalde på mig endnu mere. Desværre koster sådan en tur en del penge, så det skal der spares op til, og derfor har kæresten og jeg besluttet at turen til Kilimanjaro må vente til sommeren 2013. Selvom der er lang tid til og vi på ingen måde har bestilt rejse endnu, så regner og håber jeg på at vi skal afsted.

Kilimanjaro står i øjeblikket som en enorm motivationsfaktor for mig og det er på mere end en måde. På grund af den tur meldte jeg mig i februar ind i et fitness center, så jeg allerede der kunne begynde at komme i lidt bedre form og måske tabe et par kilo. Det går generelt fint med træningen og jeg kommer da afsted et par gange om ugen.

Kilimanjaro er også motivation til at spare lidt på pengene og kun bruge dem på noget af det udstyr jeg alligevel skal have med. Jeg har f.eks. lige købt nye vandrestøvler. De gamle begyndte at gå i stykker i Marokko og jeg tør ikke tage dem med på en længere vandretur igen. Derfor er det nu mine spejderstøvler der skal med på spejderlejr og sådanne ting. Min ønskeseddel er også præget af mit ønske om at komme afsted. Der har i år bl.a. stået varmt skiundertøj og liggeunderlag. Begge dele har jeg fået, så jeg begynder snart at få bygget et godt fundament op af udstyr. Selvfølgelig er alt ikke kun fordi vi skal afsted. Mit gamle liggeunderlag er punkteret, så det er ikke så sjovt at ligge på, men alligevel tænker jeg lidt på det som en slags forberedelse. Næste store køb, tror jeg bliver en skaljakke, den jeg har er sidder ret tæt til kroppen, og så er lynlåsen begyndt at drille. Jeg vil gerne have en jakke med plads til flere lag tøj under uden at det bliver en stor vinterjakke.

Ud over de praktiske ting har det at læse om andres oplevelser på Kilimanjaro også givet mig lyst til at komme ud på andre vandreture, både i Danmark, men også et område som Lysefjorden i Norge kalder.

Jeg fortsætter med at drømme og foretage de små forberedelser og håber på at der er en rejse til os næste år.

God sommerferie.

Ingen kommentarer :

Send en kommentar