Maps in Books #2: Ulvens bror

torsdag den 7. februar 2013

Fantasybøger foregår ofte i en fiktiv verden. I nogle bøger er der lavet kort over denne verden og fordi jeg finder kort interessante vil jeg vise nogle af dem her.

Bog: Ulvens bror
Serie: Urtidskrøniken 1
Forfatter: Michelle Paver
Kort: (1) Toraks verden

Ulvens bror og resten af serien er en serie jeg ikke har anmeldt, fordi den blev læst før bloggen her kom til verden. Det er dog en serie jeg holder rigtigt meget af og da jeg læste den anbefalede jeg den til både højre og venstre hver gang nogen spurgte om ideer til nye bøger at læse. Jeg mener at kortet ændre sig i de andre bøger, hvor man bla. bevæger sig længere mod nord og derfor også får et kort over den nordlige del. Det kan jeg dog ikke tjekke nu, da jeg kun har første bog stående herhjemme. Måske kommer der indlæg om dem senere.

(1) Toraks verden
Et dejligt kort, holdt i samme farver som omslaget. Med enkle signaturer viser det hvor der er skove, bakker og bjerge. Og hvor der er floder, søer og hav.  Kortet giver et godt overblik over hvor de forskellige klaner holder til og giver derudover også information om hvad der ligger uden for kortet. Alt i alt synes jeg ret godt om det her kort.


Ingen kommentarer :

Send en kommentar